ادبیات

6 فیلم و سریال اقتباسی جدید از آثار استیون کینگ در سال 2021

فعالیت استیون کینگ به عنوان نویسنده از سال 1974 با انتشار رمان کری (Carrie) شروع شد که در واقع چهارمین کتاب نوشته شده و اولین رمان منتشر شده وی بود. از آن موقع به بعد، کینگ بیش از 60 رمان (که بعضی با نام مستعار ریچارد بکمن شناخته می شوند) و پنج کتاب با داستان واقعی،...

6 فروردین 1400

جدیدترین مجموعه اس ام اس عید غدیر خم

عید غدیر را با مجموعه جدید اس ام اس عید غدیر به دوسانتان تبریک بگویید. اس عید غدیر جدید و خواندنی. عید غدیر جشن عظیم مسلمین.

9 اسفند 1399

باش به بازار آمد...

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی؛ کتاب باش رمانی است که به تازگی از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار شده است، رمانی با عطر و بوی پیاده روی اربعین، بوی اسپند موکب ها، شیرینی چای عربی و نگاه پر مهر ارباب.

17 بهمن 1399

همیار کتاب - همراه قلم طرح حمایت از نویسندگان نوقلم است

به گزارش خبرنگاران ؛ آبان ماه سال 1395 نقطه آغازی در شکل گیری یکی از کاربردی ترین طرح های ترویج کتابخوانی در ایران بود؛ طرحی تحت عنوان همیار کتاب - همراه قلم که از کارگروه های انتشارات آبتین رسانه هنر و با مدیریت، ابتکار و اهتمام آزاده آبتین (فاطمه علی پور)...

9 بهمن 1399

نام گذاری روز قصه و قصه گویی در تقویم ملی، تداوم فرهنگ خردورزانه ماست

محمدرضا یوسفی معتقد است حفظ شب یلدا که ریشه در فرهنگ کهن و گذشته ما دارد، نشان از خردمندی و تعقلی است که از اعصار دور برای ما به یادگار مانده است.

4 بهمن 1399

موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان حجوانی در این زمینه اضافه کرد: موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است؛ زیرا کتاب های نمایش داده شده در آن، همگی به دست بچه ها و نوجوانان یا با همکاری آنها خلق شده اند. این کتاب...

10 دی 1399

تفکر سیستمی چیست؟ کاربردها و علت غفلت افراد از آن

شاید شما هم نام تفکر سیستمی را شنیده اید و مقالات مختلفی را در اینترنت با این موضوع دیده اید. اما متاسفانه بسیاری از این مقالات توضیح پیچیده و نامفهومی را از این نوع تفکر ارائه کرده اند. برای همین بسیاری از افراد با وجود خواندن این مقالات، به طور کامل...

8 دی 1399

خبرنگاران معرفی هیئت ارزیابی متون بخش صحنه ای جشنواره سردار آسمانی

تهران- خبرنگاران- مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، اعضای هیئت ارزیابی متون بخش صحنه ای دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی را معرفی و منصوب کرد.

25 آبان 1399

نوشتن باید در خون یک مولف و پژوهشگر باشد

به گزارش خبرنگاران، دامپزشکی صرفا به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان آن، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد. دامپزشکی در واقع در تقاطع علوم پزشکی و کشاورزی است...

17 آبان 1399

احسان کرمی: تلویزیون تسلیم زرد های مجازی شده است! ، جای خالی بزرگان اجرا در سیما

احسان کرمی از جای خالی بزرگان اجرا همچون اسماعیل میرفخرایی و اکبر عالمی سخن گفت و اینکه این روز ها تلویزیون تسلیم بخش زرد شبکه های اجتماعی شده است.

5 آبان 1399

نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در آخرین سال قرن برگزار می گردد

نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه با هدف اطلاع رسانی مناسب از فعالیت کتابخانه های عمومی سراسر کشور و تقدیر از فعالان رسانه ای در حوزه کتاب و کتابخانه ها برگزار می گردد.

4 آبان 1399

نگرانی اغلب دانشجویان بابت خانواده در شرایط کرونا

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در پژوهش هایی که انجام شد 10 درصد دانشجویان اعلام کردند در شرایط کرونا هیچ نگرانی ندارند و دانشجویان دیگر اعلام کردند که بیشتر نگران خانواده خود هستند.

10 مرداد 1399

تسلیت محسن جوادی برای درگذشت نجف دریابندی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر محسن جوادی به مناسبت درگذشت نجف دریابندری؛ نویسنده و مترجم کشورمان پیام تسلیت صادر کرد.

13 تیر 1399

هر روز برای ما #روز-سعدی است

کاربران همزمان با یکم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت سعدی شیرازی واکنش هایی را در فضای مجازی منتشر کردند.

12 تیر 1399

صدور 5 مجوز تاسیس موزه در آذربایجان شرقی طی سال جاری

خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ازصدور مجوز تاسیس 5موزه جدید در استان طی سال 98 خبر داد.

10 اردیبهشت 1399

امکان واگذاری پروژه شهر سلامت شیراز به یک سرمایه گذار بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران، محمد علی افشانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری فارس گفت: طرح جامع گردشگری که برای استان در نظر گرفته شده محدود است و باید طرحی تهیه گردد که در حد و اندازه فارس و گردشگری این استان باشد.

26 فروردین 1399

فراخوان دومین دوره جایزه ادبی سیمین

جایزه ادبی سیمین دانشور در حوزه داستان دومین دوره خود را برگزار می کند.

2 فروردین 1399

بهترین فیلم های جان فورد؛ برای سالگرد درگذشت عالیجناب تک چشم

مجله دیجی کالا - دانیال هاشمی پور: در سیر تاریخ هنر و در مقیاسی کوچک تر سینما، همیشه هنرمندانی ظهور نموده اند که با دنیا بینی خاص خود در صدد ساخت دنیایی متناسب با روحیات و ارزش های مورد قبول از سوی خود بوده اند.

10 دی 1398

نوبل ادبیات 2017 به کدام نویسنده می رسد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، یک سال پس از این که آموزشگاه نوبل با انتخاب باب دیلن شوکی به دنیای ادبیات وارد ساخت، گروه داوری آماده هستند تا فردا نام برنده سال 2017 را اعلام نمایند.

16 آذر 1398

استقبال دانشجویان خارجی از آزمون سامفا افزایش یافت

معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور گفت: میزان استقبال داوطلبان خارجی برای تحصیل در ایران به وسیله آزمون سمفا با شیب تندی رو به افزایش است.

10 آبان 1398