موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان حجوانی در این زمینه اضافه کرد: موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است؛ زیرا کتاب های نمایش داده شده در آن، همگی به دست بچه ها و نوجوانان یا با همکاری آنها خلق شده اند. این کتاب ها، با تکنیک های مختلفی چون پاپ آپ (برجسته)، چاپ دستی، کلاژ، نقاشی، چاپ دیجیتال و افست ارائه می شوند.

موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است

این مترجم و فعال عرصه ادبیات و هنر بچه ها و نوجوانان اضافه نمود: من برای هشت فریم از نقاشی های بچه ها هفت تا چهارده ساله ایرانی با موضوع قایق، متن نوشتم. تصویرها با تکنیک کنده کاری روی لینو با چاپ دستی به شکل کتاب آماده خواهند شد.

حجوانی درباره مخاطبان این نمایشگاه توضیح داد: مخاطبان اصلی این نمایشگاه دانش آموزان هستند و در طول جشنواره، علاوه بر نمایش این کتاب ها، برای آن ها کارگاه ها و سخنرانی هایی در ارتباط با خلق کتاب و آفرینش های هنری دیگر برگزار می شود. همچنین بخشی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه از میان نوجوانان مدرسه ای در لالویر انتخاب می شوند.

آوا صفاریان، آویسا یادگاری، حلما کبیری، دینا نوروزی، رها باقری مطلق، سروناز خاکباز، ستایش بهادران و مهدیس رودکی هشت دختر هنرمند ایرانی هستند که در این رویداد فرهنگی هنری از آثار آنان با موضوع قایق برای خلق کتاب استفاده شده است. مدیریت این نمایشگاه را آلن رنیر بر عهده دارد که نخستین دوره آن را سال 2011 راه اندازی کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتامو اتفاقی کم نظیر در حوزه کتاب بچه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید