6 فیلم و سریال اقتباسی جدید از آثار استیون کینگ در سال 2021

به گزارش وبلاگ نیما، فعالیت استیون کینگ به عنوان نویسنده از سال 1974 با انتشار رمان کری (Carrie) شروع شد که در واقع چهارمین کتاب نوشته شده و اولین رمان منتشر شده وی بود. از آن موقع به بعد، کینگ بیش از 60 رمان (که بعضی با نام مستعار ریچارد بکمن شناخته می شوند) و پنج کتاب با داستان واقعی، همراه با تقریبا 200 داستان کوتاه نوشت.

6 فیلم و سریال اقتباسی جدید از آثار استیون کینگ در سال 2021

سومین رمان منتشر شده کینگ با عنوان درخشش (The Shining) بود که به او یاری کرد تا به عنوان نویسنده برجسته ژانر وحشت شناخته شود و البته رمان سیلمزلات (Salems Lot) هم بسیار با استقبال منتقدان و خوانندگان روبرو شد. موفقیت و محبوبیت آثار کینگ تا حد زیادی می تواند به دلیل استفاده بخش هایی از زندگی شخصی در کارهایش باشد، مانند رمان درخشش که بعید است فیلمش را ندیده باشید! با اینکه همه آثار کینگ نتوانستند موفقیت درخشش را کسب نمایند، هنوز هم اقتباس از رمان ها و داستان های کوتاه او متوقف نشده است و پس از موفقیت اخیر آن (IT) و آن؛ فصل دوم (IT: Chapter Two)، موج جدیدی از فیلم ها و سریال های تلویزیونی با اقتباس از آثار استیون کینگ ساخته شد و به این زودی ها هم متوقف نمی شود.

در حالی که بسیاری از پروژه ها در جهنم فراوری گم شده اند و هیچ نشانه ای از پیشرفت در آن ها وجود ندارد، مانند اقتباس فیلم شیوه تنفس (The Breathing Method) و مجموعه تلویزیونی زیبارویان خفته (Sleeping Beauties)، دیگران تاریخ انتشار را برای سال 2021 تأیید کردند. در ادامه سریال ها و فیلم های تلویزیونی با اقتباس از کتاب های استیون کینگ که برای فراوری در سال 2021 تأیید شدند همراه با آن هایی که سال جاری اکران می شوند را نام بردیم.

1. فیلم آتش افروز (Firestarter)

کتاب آتش افروز در سال 1980 منتشر شد و در سال 1984 فیلمی به کارگردانی مارک ال لستر ساخته شد که با بازی درو بریمور در نقش چارلی مک گی، دختری با توانایی های پروکینتیک را به تصویر می کشد که همچنین می تواند آینده نزدیک را هم ببیند. فیلمی که در سال 1984 ساخته شد، یک دنباله سریالی هم در سال 2002 با عنوان آتش افروز؛ شروع دوباره (Firestarter: Rekindled) داشت و بازسازی آن در سال 2017 انجام شد. اخبار مربوطه نشان می داد که بازسازی خیلی کند انجام می شد بعد از آن کیت توماس در سال 2019 به عنوان کارگردان معرفی گردید و زک افران و مایکل گرییز به ترتیب در نقش اندی مک گی و جان رین برد به جمع بازیگران پیوستند، بنابراین فیلم در اواخر سال 2021 آماده خواهد شد.

2. فیلم از یک بیوک 8 (From A Buick 8)

کتاب از یک بیوک 8 در سال 2002 منتشر شد و دقیقا مانند رمان کریستین (Christine) که در سال 1983 منتشر شده بود، همه چیز درباره یک ماشین فوق طبیعی است. در سال 2005 قرار شد فیلمی اقتباسی به کارگردانی جورج رومرو ساخته شود که در سال 2007 با توبی هوپر جایگزین شد، اما پروژه پس از مسائل اقتصادی لغو شد. شانس جدیدی برای اقتباس از این داستان در سال 2019 اعلام شد و در آگوست سال 2020، گفته شد که جیم میکل برای کارگردانی این فیلم قراردادی امضا نموده است و در حالی که شرایط این پروژه به عنوان در حال ساخت ذکر شده است، هیچ صحبتی از زمان شروع فیلم برداری آن وجود ندارد، بنابراین اکران آن می تواند در سال 2021 یا بعد از آن باشد.

3. فیلم پیاده روی طولانی (The Long Walk)

کتاب پیاده روی طولانی در سال 1979 به نام ریچارد بکمن منتشر شد و آینده آمریکا را که تحت سلطه یک دیکتاتور توتالیتر و مبارز است، روایت می نماید. داستان شرکت نمایندگان یک مسابقه پیاده روی سالانه را دنبال می نماید که هر یک باید سرعت حداقل چهار مایل در ساعت را در طول مسابقه حفظ کند و اگر حتی سرعتشان 30 ثانیه پایین بیاید، یک اخطار دریافت می نمایند؛ اما اگر بعد از سه هشدار سرعت خود را باز هم کاهش دهند، برچسب می خورند؛ اصطلاحی که معنای مرگبار دارد. اقتباسی از کتاب پیاده روی طولانی در اواخر 1980 مورد توجه نهاده شد و جورج رومرو برای کارگردانی آن اعلام آمادگی کرد، اما این پروژه هرگز اتفاق نیفتاد. در سال 2018، نیو لاین سینما (New Line Cinema) خاطرنشان کرد که در حال کار بر روی اقتباسی از این کتاب است و آندره اوردال کارگردانی این پروژه را بر عهده دارد. مانند بسیاری از پروژه های دیگر، از آن موقع هیچ به روزرسانی انجام نشده است، اما هنوز هم می تواند در سال 2021 آماده اکران شود.

4. فیلم سیلمزلات (Salems Lot)

کتاب سیلمزلات در سال 1975 منتشر شد و موضوع آن درباره نویسنده بن مایرز است که به شهر اورشلیم لات (Lot of Jerusalem) (یا به اختصار سیلمزلات) در ماین، جایی که در زمان کودکی زندگی می کرد، باز می شود اما با کمال تعجب، متوجه می شود که ساکنان شهر در حال تبدیل شدن به خون آشام هستند. سیلمزلات در سال 1979 به صورت یک مینی سریال دو بخشی ساخته شد، در سال 1987 یک فیلم دنباله ای با عنوان بازگشت به سیلم (A Return to Salem) داشت و دوباره در سال 2004 به تلویزیون راه پیدا کرد. در سال 2019 و در آوریل 2020 اعلام شد که نام دابرمن (نویسنده فیلمنامه آن و آن؛ فصل 2) به عنوان کارگردان برای ساخت نسخه جدیدی از این فیلم تأیید شده است، اما از آن موقع دیگر به روزرسانی نشده است. مگر اینکه فیلم در سکوت شروع به فیلم برداری کند (که دیگر اقدامی جدید و غافلگیرنماینده در صنعت سینما نیست)، هنوز می توانیم امیدوار باشیم که سیلم لات در سال 2021 آماده شود.

5. سریال داستان لیزی (Liseys Story)

داستان لیزی در سال 2006 منتشر شد و زندگی لیزی لاندون، بیوه داستان نویس اسکات لاندون و در کل دو داستان را روایت می نماید؛ یکی لیزی در زمان حال که به مرگ همسرش می پردازد و دیگری داستان زندگی اسکات. فیلم برداری این سریال در اکتبر 2020 به خاتمه رسید و قرار است برای اولین بار در سال 2021 در اپل تیوی پلاس شروع به پخش کند. در داستان لیزی، جولیان مور در نقش لیزی و کلایو اوون در نقش اسکات بازی می نمایند.

  • نخستین تصویر از سریال داستان لیزی منتشر شد؛ اقتباسی از کتاب استیون کینگ

6. سریال چپلویت (Chapelwaite)

چپلویت عنوانی است که از سریال تلویزیونی اورشلیم لات اقتباس شده و در واقع یکی از داستان های کوتاه منتشر شده در مجموعه کتابی با نام شیفت شب (Night Shift) است که در سال 1978 منتشر شد. این فیلم در سال 1850 در شهر خیالی گوشه های پریچر، شهرستان کامبرلند، مین واقع شده و داستان اشراف چارلز بون را روایت می نماید. چپلویت قرار بود در سال 2019 با بازی آدرین برودی در نقش بون ساخته شود و در مارس 2020 امیلی همپشایر برای بازی در نقش ربکا مورگان انتخاب شد. در حالی که فیلم برداری قرار بود در همان ماه شروع شود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد. خاتمه این فیلم برداری در ژوئیه سال 2020 شروع شد و انتظار می رفت در ماه دسامبر به خاتمه برسد و اگرچه هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار آن پیش بینی نشده است، اما به نظر می رسد می توانیم در سال 2021 شاهد پخش این سریال باشیم.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 فیلم و سریال اقتباسی جدید از آثار استیون کینگ در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فیلم و سریال اقتباسی جدید از آثار استیون کینگ در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید