صنایع دستی

ارگ تاریخی میشیجان، حافظه تاریخی خمین و نقطه طلایی جاذبه گردشگری

با بازسازی ارگ تاریخی میشیجان خمین و افزودن کاربری های نوینی شامل موزه گالری، موزه مردم شناسی، رستوران سنتی، غرفه های صنایع دستی و عکاسی و همینطور مجتمع اقامتی، یک نقطه طلایی در گردشگری منطقه احداث شد تا شاهد پویا شدن اقتصاد محلی روستای میشیجان باشیم.

18 اردیبهشت 1400

خبرنگاران حجم رسوب گذاری در تالاب انزلی به 500 هزار متر مکعب رسید

رشت-خبرنگاران-نماینده مردم انزلی با اشاره به اینکه میزان رسوب گذاری در تالاب انزلی به 500 هزار متر مکعب می رسد گفت: برای حل بخشی از مسائل لایروبی و بازگشایی دهلیزهای خروجی آب این تالاب انجام می شود.

8 اردیبهشت 1400

تأکید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم صیانت از مواریث فرهنگی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ملاقات با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور بر لزوم صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی به عنوان هویت و پیشینه تاریخی کشور تأکید کرد.

2 آذر 1399

مهمترین مسائل پیش روی صنایع دستی ایران

ایسنا/ نداشتن بانک جامعه اطلاعاتی از هنرمندان و نبود صندوق حمایتی مالی از مهمترین مسائل پیش روی صنایع دستی ایران هستند.

17 آبان 1399

آبدرمانی سبلان و هتل لاله سرعین تعطیل نمی گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مانع تعطیلی و تعدیل نیرو در آبدرمانی سبلان و هتل لاله سرعین خواهیم شد.

6 آبان 1399

معرفی شماری از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران بوده که بدلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی و تفریحات و سرگرمی های فراوانی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. بسیاری از افراد نه تنها برای تفریح و گردش، بلکه برای خرید به این کشور سفر می نمایند. آنتالیا...

15 مرداد 1399

بازدید 52 هزار نفر از موزه های سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 52 هزار نفر در سال 98 از موزه های خصوصی و دولتی این استان بازدید کردند.

3 تیر 1399

280 بازدید نظارتی از اماکن گردشگری استان همدان انجام شد

معاون گردشگری همدان گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد مقابله با کرونا و کمیته رسیدگی به شکایات تا به امروز بیش از 280 مورد بازدید نظارتی توسط کارشناسان این اداره کل از تأسیسات گردشگری استان انجام شده است.

24 اردیبهشت 1399

تمدید و صدور بیمه 110 هنرمند صنایع دستی در خراسان شمالی

سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال جاری بیمه 110 نفر از صنعتگران این حوزه تمدید و صادر شد.

17 اردیبهشت 1399

صدور 5 مجوز تاسیس موزه در آذربایجان شرقی طی سال جاری

خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ازصدور مجوز تاسیس 5موزه جدید در استان طی سال 98 خبر داد.

10 اردیبهشت 1399

بزرگترین پیست سافاری کشور درقشم افتتاح شد، برگزاری2رالی بین المللی

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعدازظهر پنجشنبه در آئین افتتاح بزرگترین پیست سافاری کشور در قشم گفت: مناطق بیابانی و کویری کشور یکی از ظرفیت های بالقوه برای راه اندازی پیست های سافاری و جذب گردشگر است.

27 فروردین 1399

ویژگی های اقلیمی ورامین اقوام مختلف را جذب نموده است

به گزارش خبرنگاران، شهاب پازوکی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: همایش باستان شناسی دشت ورامین؛ از دوران پارینه سنگی تا اسلامی به منظور معرفی ظرفیت های شهرستان ورامین در این دوره پیش بینی شده است.

26 فروردین 1399

برنامه اسنپ تریپ برای توسعه گردشگری

تا همین چند سال پیش، اطلاعات جغرافیایی و گردشگری عموم افراد به شهر یا استان محل زندگی شان محدود می شد. مثلا بسیار بعید بود کسی که در گیلان زندگی می نماید، اطلاعی از روستای عقدا در اردکان یزد داشته باشد یا ساکنان کرمانشاه، کوه های مینیاتوری چابهار را بشناسند.

5 دی 1398

تاثیر اینفلوئنسرها بر تصویر ایران در جهان

حدود دو هفته پیش بود که 12 فرد مشهور در جهانی مجازی یا به اصطلاح اینفلوئنسر (Influencer، افراد تاثیرگذار)، با برنامه ریزی و تلاش های تیم رو استودیو و به خصوص خانم هدی رستمی، و با تسهیل گری ها و کمک های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدم به ایران...

17 آذر 1398

مونسان سرای همایونی شیراز را افتتاح کرد

سرای همایونی شیراز با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

10 آبان 1398