ویژگی های اقلیمی ورامین اقوام مختلف را جذب نموده است

به گزارش وبلاگ نیما، شهاب پازوکی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: همایش باستان شناسی دشت ورامین؛ از دوران پارینه سنگی تا اسلامی به منظور معرفی ظرفیت های شهرستان ورامین در این دوره پیش بینی شده است.

ویژگی های اقلیمی ورامین اقوام مختلف را جذب نموده است

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین اضافه نمود: این همایش قرار است که در خردادماه سال 95 به منظور معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان برگزار گردد.

وی ادامه داد: به منظور برگزاری باشکوه این همایش، فراخوان مقاله در دو بخش مقالات اساتید و صاحبنظران و پژوهش های برگزیده دانشجویی پیش بینی شده است.

پازوکی اضافه نمود: شهرستان ورامین از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در حوزه تاریخی و گردشگری برخوردار است که باید معرفی گردد، چرا که این منطقه دارای ویژگی هایی اقلیمی خاصی است که همین ویژگی ها، سبب جذب اقوام مختلف شده است.

دستاوردهای کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی دشت ورامین از دوران پارینه سنگی، نوسنگی، مس و سنگ، مفرغ، آهن، دوران تاریخی پیشا اسلامی و اسلامی؛ تحلیل یافته های باستان شناسی دشت رامین در دوران مختلف (پیشا تاریخی، تاریخی و اسلامی) بر پایۀ علوم میان رشته ای؛ برهم کنش های فرهنگی - اجتماعی محوطه های باستانی دشت ورامین با مناطق همجوار؛ باستان شناسی و میراث فرهنگی دشت ورامین در دوره های پیشاتاریخی، تاریخی و اسلامی از دو منظر درونی و بیرونی (تحلیل و نقد مطالعات و گزارش های غیرمسلمانان و مسلمانان) و ... از جمله محورهای پژوهشی این همایش است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ویژگی های اقلیمی ورامین اقوام مختلف را جذب نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های اقلیمی ورامین اقوام مختلف را جذب نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید