معرفی شماری از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا

به گزارش وبلاگ نیما، ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران بوده که بدلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی و تفریحات و سرگرمی های فراوانی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. بسیاری از افراد نه تنها برای تفریح و گردش، بلکه برای خرید به این کشور سفر می نمایند. آنتالیا یکی از مقاصد توریستی کشور ترکیه بوده که هتل، رستوران های لوکس و سواحل دیدنی و جذاب متعددی را در خود جای داده که باعث محبوبیت آن در بین گردشگران این کشور شده اند. در کنار مراکز خرید لوکس و فروشگاه های مدرن این شهر، بازارهای محلی و سنتی آنتالیا دیده می شوند. اگر قصد خرید دارید، می توانید سری به معروف ترین بازارهای محلی آنتالیا زده و اجناس متنوع آن را با قیمتی مناسب خریداری نمایید. با ما همراه باشید تا با معروف ترین بازارهای محلی آنتالیا آشنا شوید.

معرفی شماری از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا

شنبه بازار آنتالیا

شنبه بازار (Cumartesi Pazarı) یکی از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا بوده که در منطقه توریستی لارا واقع شده است. از این رو، به آن بازار خیابانی لارا نیز گفته می شود. در این بازار علاوه بر سبزیجات و میوه های تازه، کالاهایی چون لباس، کیف و کفش، جواهرات، وسایل تزئینی، لوازم چرمی، ادویه جات به فروش می رسند. قیمت اجناس این بازار بسیار مناسب بوده و نسبت به جاهای دیگر ارزان تر است. از این رو، اهالی این منطقه نیز معمولا خریدهای خود از این بازار انجام می دهند. تماشای مردم محلی و ارتباط نزدیک با آنها یکی از جذابیت های این بازار بوده که باعث جذب گردشگران می شود. علاوه بر این، شما می توانید خوراکی های خوشمزه محلی را نیز از غرفه های غذاهای خیابانی تهیه نموده و نوش جان نمایید. شنبه بازار آنتالیا علاوه بر شنبه، در روز یکشنبه نیز برپا شده و تا عصر ادامه دارد. برای بازدید از این بازار و خرید انواع سوغاتی باید به جاده قدیم لارا (Eski Lara Yolu) مراجعه نمایید.

بازار قدیمی آنتالیا

بازار قدیمی آنتالیا (İki Kapılı Han) قدیمی ترین بازار این شهر بوده که همچنان سبک و سیاق قدیمی خود را حفظ نموده است. معماری قدیمی این مورد از معروف ترین بازارهای محلی آنتالیا باعث شده تا گردشگران نه تنها برای خرید، بلکه برای دیدن بنای بازار به این مکان بیایند. اگر به این بازار بروید، می توانید گردشگران کشورهای مختلف جهان را مشاهده نمایید. در بازار قدیمی آنتالیا مانند دیگر بازارهای محلی، غرفه های متنوعی از پوشاک، کیف و کفش، پارچه، لباس های محلی، جواهرات عرضه می گردند. دقت داشته باشید فروشندگان این بازار بدلیل داشتن مشتریان زیاد معمولا در حساب و کتاب هزینه ها دچار اشتباه می شوند. از این رو، خودتان باید حواستان را خوب جمع نموده و به مبلغی که پرداخت می کنید توجه داشته باشید.

آنتالیا بازار

آنتالیا بازار (Antalya Bazaar) یکی از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا بوده که محبوبیت بسیاری در بین گردشگران این شهر دارد. اغلب غرفه های این بازار به نسبت کوچک به فروش پارچه و لباس می پردازند و بعضی از آنها نیز انواع ظروف ترکی را به مشتریان خود عرضه می نمایند. پس، اگر قصد خرید این اقلام را دارید، می توانید به آنتالیا بازار رفته و با قیمت بسیار خوبی خریدهای خود را انجام دهید. ضمن اینکه این فرصت را دارید که با مردمان محلی این شهر به تبادل نظر نشسته و با آداب و فرهنگشان بیشتر آشنا شوید.

بازار جمهوریت

اگر بدنبال اجناس مرغوب و با کیفیت هستید، می توانید سری به بازار جمهوریت بزنید. این بازار در خیابان جمهوریت شهر آنتالیا واقع شده و انواع کالاهای مورد احتیاج را با قیمتی بسیار خوب به مشتریان عرضه می نماید. در کنار این بازار مرکز خریدی با نام مارک آنتالیا (mark antalya) واقع شده است که یکی از محبوب ترین مراکز خرید این شهر در بین گردشگران است. اگر سری به این مرکز بزنید، خواهید دید که همان اجناس موجود در بازار جمهوریت در این مرکز خرید با دو برابر قیمت عرضه می شوند. بازار جمهوریت در مرادپاشا، خیابان کاظم اوزالپ، خیابان جمهوریت (cumhuriyetçi Caddesi, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07025 Muratpaşa) قرار داشته و همه روزه عصرها در این مکان برپا می شود.

بازارهای محلی کالجی

اگر بدنبال خرید صنایع دستی، فرش، گلیم هستید، پیشنهاد ما خرید از بازارهای محلی کالجی و دست فروشان این منطقه است. کالجی (Kaleici) یکی از قدیمی ترین محله های آنتالیا بوده که بسیاری از جاذبه های تاریخی این شهر را در خود جای داده است. این محله با حفظ بافت سنتی خود یکی از دیدنی ترین محلات این شهر محسوب می شود که بازدید از آن برای گردشگران نیز بسیار جذاب است. اگر به بازدید از این محله بروید، خواهید دید که دست فروشان در بخش های مختلف آن به فروش محصولات خود می پردازند و حتی محلی های این منطقه نیز به آنها در فروش بهتر یاری می نمایند. از این رو، خانه هایی را می بینید که فرش ها و گلیم های سنتی بافته شده بر روی دیوارهای آنان آویزان شده اند.

بازار گاراژ شرقی

بازار گاراژ شرقی (Dogu Garaji Market) نام یک فروشگاه بسیار عظیم در مرکز شهر آنتالیاست. در این فروشگاه انواع کالاهایی چون پوشاک، محصولات چرمی، فرش های ترکی، ظروف مسی، آثار هنری، صنایع دستی، ادویه جات، انواع سوغاتی و حتی میوه و تربار توسط فروشندگان مختلف به خریداران عرضه می شوند. فروشندگان به صورت روزانه کالاهای خود را برای فروش به این بازار می آورند. از این رو، اگر دو روز پشت هم به این بازار بروید، فروشندگان متفاوتی با روز قبل خواهید دید. در نتیجه کالاهای عرضه شده نیز با روزهای دیگر متفاوت بوده که همین مسئله این بازار را به یکی از بازارهای معروف آنتالیا تبدیل نموده است.

بازار فرش لیدیا سوزانی

بازار فرش لیدیا سوزانی (Lidya Suzani Carpet Gallery) از معروف ترین بازارهای محلی آنتالیا بوده که همانطور که از نامش پیداست، به فروش انواع فرش و زیرانداز اختصاص دارد. شما می توانید مدل های متنوعی از فرش را با هر سلیقه ای که بخواهید در این بازار پیدا کنید. کیفیت فرش های لیدیا سوزانی بسیار خوب بوده و قیمت آنان نیز از دیگر نقاط آنتالیا مناسبتر است. از این رو، مورد توجه گردشگران سراسر جهان واقع شده است. برای خرید از بازار فرش لیدیا سوزانی باید یه آدرس هیساپچی، بارباروس ماه (Barbaros Mah. Hesapci Sok No:16) در آنتالیا مراجعه نمایید.

منبع: همگردی

به "معرفی شماری از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از بازارهای محلی و سنتی آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید