صدور 5 مجوز تاسیس موزه در آذربایجان شرقی طی سال جاری

به گزارش وبلاگ نیما، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ازصدور مجوز تاسیس 5موزه جدید در استان طی سال 98 خبر داد.

صدور 5 مجوز تاسیس موزه در آذربایجان شرقی طی سال جاری

مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای سیاست های وزارت میراث فرهنگی در زمینه توسعه موزه های بخش خصوصی و همچنین ضرورت بهره گیری از ظرفیت های استان در عرصه موزه داری، مجوز تاسیس پنج موزه جدید در سال 98 صادر شد.

وی با اشاره به این که طی شش ماهه نخست سال جاری مجوز موزه های چاپ و نشر و تعلیم و تربیت و کبریت ممتاز تبریز صادر شده بود، ادامه داد: در راستای بهره مندی از ظرفیت های موجود در تبریز، موزه های شعر و ادب آذربایجان، خیمه شب بازی تبریز و خانه موزه شیخ محمد خیابانی نیز مجوز تاسیس دریافت کردند.

وی در ادامه در خصوص موزه چاپ و نشر و تعلیم و تربیت، بیان نمود: این موزه توسط رشید کفیلی یکی از مجموعه داران خصوصی تبریز در محل بنای تاریخی دبیرستان فردوسی تبریز ایجاد خواهد شد که در این راستا با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، عملیات استحکام بخشی و مرمت این بنای تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به جایگاه استان در عرصه صنعت و اقتصاد کشور، تاسیس موزه های صنعتی را یکی از مهم ترین اقدامات در راستای معرفی این ظرفیت دانست و گفت: در این راستا با تلاش ستودنی کارخانه کبریت سازی ممتاز بعنوان یکی از پیشگامان صنعت آذربایجان، موزه کبریت ممتاز تبریز در محل این کارخانه تشکیل شده است.

وی در ادامه به موزه شعر و ادب آذربایجان اشاره کرد و گفت: این موزه نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل مجموعه مقبره الشعرای تبریز با هدف معرفی مشاهیر شعر و ادب آذربایجان ایجاد می شود.

وی با اشاره به سابقه تبریز در زمینه هنرهای نمایشی و لزوم اختصاص موزه ای در خصوص پیشینه این هنر، گفت: در این راستا خانه تاریخی صلحجو (کلکته چی) واقع در پیاده راه تربیت تبریز پس از تجهیز و تکمیل، به موزه خیمه شب بازی تبریز تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، آبدار در خاتمه در خصوص خانه موزه شیخ محمد خیابانی نیز گفت: با توجه به راه اندازی فاز نخست این خانه موزه در محل محل زندگی این شخصیت مجاهد در سال 98، تکمیل آن در سال 1399، همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صدور 5 مجوز تاسیس موزه در آذربایجان شرقی طی سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 5 مجوز تاسیس موزه در آذربایجان شرقی طی سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید