خبرنگاران کتاب توانمندی صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری کشاورزی زنجان منتشر شد

به گزارش وبلاگ نیما، زنجان - خبرنگاران - رییس اتاق بازرگانی زنجان گفت: کتاب توانمندی های صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی زنجان به همت اتاق بازرگانی زنجان و سازمان جهاد کشاورزی این استان تهیه، تدوین و منتشر شد.

خبرنگاران کتاب توانمندی صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری کشاورزی زنجان منتشر شد

علی یگانه فرد روز شنبه در جمع وبلاگ نیما با اشاره به پیگیری و عملیاتی کردن برنامه های سالجاری اتاق بازرگانی زنجان در حوزه های مختلف گفت: این برنامه ها در بخش های مختلفی پیگیری شد که از آن جمله و از اصلی ترین برنامه ها می توان به نقشه راه تجارت خارجی استان اشاره نمود که مورد استقبال مسوولان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات و کارهای مربوط به تهیه و تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان از سال 1398 شروع و پس از چندین ماه کار کارشناسی، تیرماه سال جاری در کارگروه توسعه صادرات از سوی استاندار زنجان تصویب شد، ابراز کرد: پس از تصویب این طرح در استان، نقشه راه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

یگانه فرد با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات مختلف تولیدی استان نیازمند همکاری همه مدیران، دستگاه ها و نهادهای اجرایی است توضیح داد: یکی از موارد مهم تحقق برنامه نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان معرفی ظرفیت های تولیدی و صادراتی آن است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه به همین دلیل اتاق بازرگانی زنجان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، کتاب توانمندی های تولیدی، صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان زنجان را تهیه، تدوین و طراحی نموده است، اعلام کرد: این کتاب در حال حاضر به چاپ رسیده و در سطح استان و کشور و دستگاه های مختلف اداری و سفارتخانه ها توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه این کتاب در بخش های مختلف کشاورزی استان از جمله زراعت، باغبانی، دام و طیور و ... به 2 زبان فارسی و انگلیسی تهیه و تدوین شده است، ادامه داد: ارسال نسخه های این کتاب به سفارتخانه های هدف تجارت با استان زنجان، اتاق های بازرگانی سراسر کشور و اتاق های بازرگانی مشترک نیز شروع شده است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از ظرفیت های مستعد استان زنجان در توسعه صادرات است، توضیح داد: به همین دلیل برنامه ها بر اساس نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان در جهت توسعه صادرات برنامه ریزی شده و در فاز عملیاتی است.

یگانه فرد گفت: دفتر تجاری اتاق در شهر دوشنبه تاجیکستان با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان ذیل برنامه های نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کتاب توانمندی صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری کشاورزی زنجان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب توانمندی صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری کشاورزی زنجان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید