شرایط بازار نفت چگونه است؟

به گزارش وبلاگ نیما، قیمت های نفت عمده رشدی که روز چهارشنبه تحت تاثیر خبر مسدود شدن کانال سوئز توسط یک کشتی کانتینری عظیم کسب نموده بودند را از دست دادند. این کشتی هنوز از این راستا آزاد نشده است اما بازار نفت مسدود شدن این راستا مهم برای نفت دریابرد را نادیده گرفت زیرا درصد کوچکی از نفت دنیا به وسیله این کانال حمل می گردد.

شرایط بازار نفت چگونه است؟

بهای معاملات نفت برنت دو دلار و 46 سنت معادل 3.8 درصد کاهش یافت و در 61 دلار و 95 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و 62 سنت معادل 4.3 درصد کاهش یافت و در 58 دلار و 56 سنت در هر بشکه بسته شد.

کشورها در اروپا محدودیتهای قرنطینه را برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید 19 تجدید می نمایند که به معنای کاهش تقاضا برای نفت در این منطقه خواهد بود. آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می رود، شاهد بزرگترین افزایش موارد ابتلا از ژانویه بوده است.

باب یاوگِر، معامله گر شرکت میزوهو در نیویورک در این باره گفت: آلمان، ایتالیا و سایر کشورهای منطقه یورو دوباره عقب نشینی نموده اند و نابودی تقاضا غافلگیرنماینده بوده است. در بخشهایی از هند، مقامات به مردم دستور داده اند در خانه بمانند زیرا موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر صعود نموده است.

توزیع واکسن در آمریکا سریعتر از بیشتر کشورها بوده اما کارشناسان سلامت نگران آن هستند که سفرهای بهاری باعث افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در آمریکا گردد.

دلار قوی هم قیمت ها را تحت فشار کاهشی قرار داد. دلار تحت تاثیر واکنش سریعتر آمریکا به پاندمی نسبت به اروپا، در برابر یورو افزایش یافت. رشد ارزش دلار بهای معاملات نفت که به این ارز قیمت گذاری می گردد را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می نماید.

در این بین، چهار منبع مطلع در اوپک پلاس به رویترز گفتند انتظار می رود اوپک و متحدانش در نشست اول آوریل، محدودیت فعلی عرضه نفت را تمدید نمایند. این گروه در نشست قبلی خود به دلیل نگرانیهایی که نسبت به افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید 19 داشت، حاضر نشد تولیدش را افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که بازار را نگران کرد، دشواری تولیدنمایندگان برای فروش به آسیا به خصوص چین است. خریداران آسیایی نفت ارزانتر را از ذخایر برداشت می نمایند و تعمیرات پالایشگاهی هم تقاضا را کمتر نموده است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "شرایط بازار نفت چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بازار نفت چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید