6 واقعیت جالب درباره پارتِنون، نماد یونان باستان

به گزارش وبلاگ نیما، پارتِنون که در آکروپولیس در آتن واقع شده، در اوج امپراتوری یونان ساخته شده است. در سال 447 قبل از میلاد آغاز به کار کرد و 9 سال طول کشید تا سازه آن تکمیل گردد.

6 واقعیت جالب درباره پارتِنون، نماد یونان باستان

پارتِنون به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های دنیا هر ساله میلیون ها بازدید کننده را به سمت خود می کشاند که برای درک فرم با شکوه آن، به آنجا می فرایند. با داشتن سابقه بسیار، موضوعات زیادی برای یادگیری در خصوص این قطعه نمادین میراث دنیا وجود دارد. بیایید نگاهی به بعضی از جالب ترین واقعیت ها در خصوص پارتِنون، اوج معماری یونان بیندازیم.

یک الهه یونانی است

پارتِنون به حامی مقدس آتن - الهه آتنا اختصاص داده شده است. داخل آن یک معبد کوچک برای الهه حفر شده که در محل یک مقدس دیگر واقع شده است.

نخستین معبد در این فضا نیست

تاریخچه آکروپلیس بسیار دورتر از خود پارتِنون برمی گردد. در واقع، این معبد در محلی از معبد بسیار قدیمی تر وقف آتنا واقع شده است که اکنون از آن به عنوان پارتِنون قدیمی یاد می گردد.

مدتی از آن به عنوان مسجد استفاده می شد

همان طور که در بسیاری از بناهای باستانی معمول است، پارتِنون در طول تاریخ طولانی خود دستخوش تغییرات زیادی شده است. در دهه 1460 میلاید، زمانی که یونان تحت حکومت عثمانی بود، معبد به یک مسجد تبدیل شد و نزدیک به 200 سال به همین شکل باقی ماند.

بعضی از بزرگترین گنجینه های آن در لندن واقع شده است

در حالی که یونان هنوز تحت حاکمیت عثمانی بود، توماس بروس، نجیب زاده اسکاتلندی حدود نیمی از مجسمه های برجای مانده از پارتِنون را از بین برد. با ادعای اجازه وی از عثمانی، بین سال های 1800 و 1803 میلادی آن ها را به وسیله دریا به انگلیس منتقل کردند و اکنون در موزه انگلیس هستند.

در واقع معبد نیست

در حالی که ما از پارتِنون به عنوان یک معبد یاد می کنیم و از نظر معماری به نظر می رسد یک ساختمان باشد، اما اینطور تصور نمی گردد. به طور سنتی، یک معبد میزبان یک تصویر فرقه ای از آتنا مقدس است که این سازه شامل آن نمی گردد.

در اصل کاملا رنگارنگ بود

در حالی که ما اغلب هنر کلاسیک را سفید و بکر می پنداریم، اما پارتِنون مانند بسیاری از معماری ها و مجسمه های یونانی در اصل رنگی بوده است.

منبع: گردشبان

به "6 واقعیت جالب درباره پارتِنون، نماد یونان باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 واقعیت جالب درباره پارتِنون، نماد یونان باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید