چطور کیک براونی درست کنیم؟

به گزارش وبلاگ نیما، از نظر بسیاری از هواداران کیک و شیرینی، کیک براونی خوشمزه ترین نوع کیک شکلاتی است. این کیک تقریبا تمام خصوصیات جذاب را دارد؛ طعم قوی شکلات، قسمت های بیرونی برشته و مغز نرم و خوشمزه. طرز تهیه براونی چندان سخت نیست، اما خیلی از مواقع پختن دستورالعمل های ساده، سخت تر از دستورالعمل های پیچیده است. طرز تهیه کیک براونی خانگی به نظر بسیار ساده می رسد، اما در صورتی که دقت نکنید براونی شما سفت و خشک می گردد، یا در صورتی که حرارت مناسبی نداشته باشد داخل آن خام می ماند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مطلب از سری آموزش آشپزی تصویری به شما یک دستور پخت مطمئن و بی دردسر برای تهیه کیک براونی خانگی خوشمزه بدهیم.

چطور کیک براونی درست کنیم؟

مواد لازم برای کیک براونی

  • آرد: 3/4 پیمانه
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • کره: 170 گرم
  • شکلات تخته ای: 100 گرم
  • پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
  • شکلات چیپسی نسوز: به میزان لازم
  • پودر قهوه: 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل: 1 قاشق چای خوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه براونی

1.

برای آغاز به سراغ شکلات تخته ای که ماده اصلی کیک براونی است می رویم. شکلات تخته را همراه کره درون یک کاسه بریزید و کاسه را روی بخار آب داغ قرار دهید تا کاملا آب شوند. به این روش حرارت دادن به صورت غیر مستقیم روش بن ماری گفته می گردد که در شیرینی پزی کابرد زیادی دارد.

2.

پس از آب شدن شکلات و کره، ظرف را از روی حرارت بردارید و به ترکیب شکر و پودر قهوه را اضافه و آن ها را با هم مخلوط کنید.

3.

اجازه دهید مواد کمی خنک گردد و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه کنید. در فاصله اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را با استفاده از همزن دستی به هم بزنید.

4.

پس از این که مواد خوب مخلوط شدند، نمک، وانیل و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و مجددا با همزن دستی به هم بزنید.

5.

در این مرحله آرد سفید را که از قبل الک کردید، آرام به مایه کیک اضافه کنید و سپس با همزن دستی خوب به هم بزنید تا آرد در آن گلوله گلوله نگردد.

6.

یک قالب کیک مربع به ابعاد 20 در 20 سانتی متر را با استفاده از کمی کره یا روغن چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بیندازید. سپس مایع کیک را درون ظرف بریزید.

7.

در خاتمه مقداری شکلات چیپسی نسوز را روی مایه کیک براونی بریزید.

8.

فر را باید از قبل داغ کنید و سپس کیک برانی را داخل آن قرار دهید. دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و 40 دقیقه به آن موقع دهید. پس از 40 دقیقه کیک را از فر خارج کنید و با استفاده از یک خلال دندان میزان مغزپخت شدن کیک براونی خودتان را چک کنید. در صورتی که مواد به خلال چسبید، کیک شما هنوز احتیاج به پخت دارد. آن را دوباره درون فر قرار دهید و به آن کمی زمان دهید و دوباره آن را چک کنید.

در نهایت اجازه دهید کیکتان خنک گردد و سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

7 حقیقت مهم درباره شکلات

کارخانه شکلات سازی چگونه کار می نماید؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور کیک براونی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کیک براونی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید