معین نماینده سازمان ملل در امور افغانستان

به گزارش وبلاگ نیما، ژان آرنولت دیپلمات فرانسوی به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای صلح افغانستان و منطقه منصوب شد.

معین نماینده سازمان ملل در امور افغانستان

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد٬ ژان آرنولت٬ دیپلمات فرانسوی را به عنوان نماینده ویژه خود برای صلح افغانستان و منطقه منصوب کرد.

دبیرکل سازمان ملل از آرنولت خواست که برای یافتن یک راهکار سیاسی برای جنگ افغانستان با نمایندگی ویژه این سازمان در امور افغانستان یوناما و همکاران منطقه ای٬ همکاری کند.

ژان آرنولت٬ نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان٬ 30 سال در چارچوب ماموریت های مختلف سازمان ملل در کشورهای آفریقایی٬ آسیایی از جمله افغانستان و آمریکای لاتین فعالیت نموده است.

آرنولت طی سال های 2015 الی 2018 به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور کلمبیا و در بین سال های 2019 و 2020 به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور بولیوی فعالیت نموده است.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که محمد اشرف غنی٬ رئیس جمهور این کشور از معین ژان آرنولت٬ به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل برای صلح افغانستان استقبال نموده است.

غنی همچنین ضمن اشاره به فرایند صلح افغانستان٬ تاکید نمود که مردم این کشور باید به صلح واقعی و پایدار دست یابند.

منبع: عصر ایران

به "معین نماینده سازمان ملل در امور افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین نماینده سازمان ملل در امور افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید