پوتین: امیدواریم برجام دوباره در چارچوب گذشته اجرا گردد

به گزارش وبلاگ نیما، رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت ایران به عنوان یکی از همسایه های دریای خزر، ابراز امیدواری کرد که توافق هسته ای ایران، بار دیگر در چارچوب های گذشته و اولیه به اجرا درآید.

پوتین: امیدواریم برجام دوباره در چارچوب گذشته اجرا گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیما، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (آدینه) درباره احیای توافق هسته ای ایران به شکل اولیه خود ابراز امیدواری کرد.

به نوشته وبگاه شبکه ریانووستی، پوتین طی اظهاراتی در جلسه شورای امنیت ملی روسیه گفت: ما امیدواریم که اجرای توافق هسته ای ایران دوباره در چارچوب های قبلی آن به طور کامل انجام گردد.

وی با اشاره به اهمیت همسایگی ایران با روسیه به عنوان یکی از پنج کشور مجاور دریای خزر، شرح داد: ما امروز درباره یک موضوع بسیار مهم گفت وگو می کنیم، شرایط منطقه دریای خزر. نیازی نیست که دوباره تاکید کنیم این موضوع چقدر برای روسیه اهمیت دارد. این همچنین به مسئله فعالیت های مالی و تعاملات با شرکا و متحدان نزدیک ما نیز تعمیم داده می گردد.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه اکنون بسیاری از مسائل درخصوص برنامه هسته ای ایران در حال رفع شدن است، اضافه نمود: امیدوارم که همه چیز مرتبط با برجام، در چارچوب قبلی احیا گردد و بتوانیم روابط همه جانبه ای را با تمام اعضای باشگاه [دریای] خزر برای اجرای همه برنامه هایی که در نظر داریم، ایجاد کنیم.

پیش از این، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، با غیرواقعی و مخرب توصیف کردن بعضی ایده ها برای گسترش توافق هسته ای به دیگر حوزه ها، گفت روز پنجشنبه هیأت های آمریکایی و روسی برای گفت وگو درباره برجام ملاقات می نمایند. (جزئیات بیشتر)

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار گردید.

با این حال ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات وین سازنده بود، اما مدعی شد که این مذاکرات مشخص نماینده نبود و منتظر ادامه آن هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پوتین: امیدواریم برجام دوباره در چارچوب گذشته اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: امیدواریم برجام دوباره در چارچوب گذشته اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید