بن سلمان: ارزش فرصت های سرمایه گذاری در عربستان به 6 تریلیون دلار می رسد

به گزارش وبلاگ نیما، ولیعهد عربستان گفت، ارزش فرصت های بزرگ سرمایه گذاری در این کشور ظرف 10 سال آینده به شش تریلیون دلار می رسد.

بن سلمان: ارزش فرصت های سرمایه گذاری در عربستان به 6 تریلیون دلار می رسد

به نقل از پایگاه خبری العربیه، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان در نشست گفت وگوی استراتژیک در همایش جهانی اقتصاد با حضور بیش از 160 تن از سران و تجار بانفوذ جهان که نمایندگان 28 حوزه اقتصادی و 36 کشور بودند، اظهار کرد: در چارچوب رویکرد 2030 و فرصت هایی که برای آزاد شدن توانمندی های استفاده نشده عربستان و نیز راه اندازی بخش های توسعه ای جدید و امیدوارکننده فراهم می کند، ارزش فرصت های بزرگ سرمایه گذاری در عربستان ظرف 10 سال آینده به شش تریلیون دلار می رسد که سه تریلیون دلار آن مختص سرمایه گذاری در پروژه های جدید است.

بن سلمان در ادامه گفت: با توجه به رویکرد عربستان برای رسیدن به پیشگامی در حوزه انرژی تجدیدپذیر، انقلاب صنعتی چهارم، گردشگری، حمل و نقل، ورزش و تفریح، 85 درصد از بودجه این برنامه بزرگ اقتصادی که هدف از آن ورود به سرمایه گذاری های بخش های آینده دار و بخش های سنتی مناسب و کارآمد است، از سوی صندوق سرمایه گذاری های عمومی و بخش خصوصی عربستان و نسبت باقی مانده با جذب سرمایه های خارجی از کشورهای حوزه خلیج (فارس) و تمام کشورهای جهان تامین خواهد شد.

ولیعهد عربستان در ادامه این نشست با اشاره به موفقیت های کشورش از زمان اعلام چشم انداز 2030 در افزایش درآمدهای غیرنفتی، توانمندسازی زنان در بازار کار، افزایش رقابت در حوزه های شغلی، تقویت نقش صندوق سرمایه گذاری عمومی، بهبود چشمگیر حفاظت از محیط زیست و طرح عربستان برای اقتصاد کربن چرخشی که در نشست سران بیست به ریاست این کشور تصویب شد، گفت: دستاوردهای قبلی عربستان در چارچوب تغییر و اصلاحات پر شتاب چهار سال گذشته حاصل شدند و آن تغییرات طی 10 سال آینده دوبرابر خواهند شد.

او در ادامه تاکید کرد: سال 2020 مملو از چالش های مختلف بود و عربستان برای آن چالش ها آماده بود و طرح تحولی که از چند سال قبل آغاز شده بود، تمامی محورهای کشور را به ابعاد جدیدی در حوزه های اقتصادی، عملکرد دولتی و حوزه های اجتماعی سوق داد و فرصت های سرمایه گذاری ویژه ای ایجاد کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بن سلمان: ارزش فرصت های سرمایه گذاری در عربستان به 6 تریلیون دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن سلمان: ارزش فرصت های سرمایه گذاری در عربستان به 6 تریلیون دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید