بازخواست وزیر آمریکایی به دلیل سخنرانی برای شرکت پدر

به گزارش وبلاگ نیما، چائو به عنوان وزیر حمل و نقل آمریکا در شرکت شخصی پدرش جیمز چائو سخنرانی نموده است.

بازخواست وزیر آمریکایی به دلیل سخنرانی برای شرکت پدر

وزیر حمل و نقل آمریکا به سوء استفاده شخصی از موقعیت و صندلی خود در رابطه با منافع شرکت پدر و خواهرش متهم شد. این شرکت در حوزه کشتیرانی فعالیت می نماید. یاری به دریافت وام سنگین توسط شرکت خانوادگی و سخنرانی در شرکت پدر برای افزایش اعتبار آن از اتهامات وی به شمار می آید.

در این راستا کمیته نظارت و اصلاحات کنگره آمریکا از خانم الین چائو وزیر حمل و نقل این کشور خواست تا مدارک مربوط به ارتباط اعضای خانواده اش با سازمان کشتیرانی را به این کمیته تسلیم کند. این آنالیز ها در راستای هماهنگی اقدامات خانم وزیر با منافع ملی در آمریکا صورت می گیرد. او یک آمریکایی چینی تبار است.

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از نیویورک تایمز، نمایندگان دموکرات کنگره ادعا نموده اند که چائو از ظرفیت های مدیریتی خود به نفع شرکت کشتیرانی خانواده اش -فورمُست گروپ Foremost Group - استفاده می نماید.

الین چائو وزیر حمل و نقل آمریکا- او به سوء استفاده شخصی از صندلی خود در رابطه با شرکت پدر و خواهرش متهم است- عکس/ نیویورک تایمز

شرکت فورمُست پیروز به دریافت وام صدها میلیون دلاری از بانک -تحت نظارت چین- برای یاری به ساخت کشتی های کارخانه های چینی شده است.

از دیگر اقدامات چائو می توان به سخنرانی های وی به عنوان وزیر حمل و نقل و ترابری آمریکا در شرکت شخصی پدرش جیمز چائو اشاره نمود. او همچنین به دلیل سفر به چین و ملاقات با مقامات این کشور در کنار پدرش زیر سوال است. نمایندگان کنگره خواهان پاسخ این پرسش هستند که آیا وزیر ترابری آمریکا از مقام و ظرفیت های دفترش برای منافع خانواده اش استفاده نموده است؟

کمیته نظارت و اصلاحات کنگره آمریکا در روز دوشنبه با ارسال پیغامی به الین چائو اظهار داشت: قوانین فدرال، کارمندان را از بهره برداری های شخصی مرتبط با موقعیت اداری در خصوص خود، خانواده یا دوستان منع می نماید. از طرفی در این پیغام به حضور و ارتباط چائو در سال های قبل در شرکت خانوادگی اش اشاره شده است.

کمیته ارزیابی و اصلاحات کنگره آمریکا در پیغام خود نوشت: گزارش های متعدد حکایت از استفاده شما از پتانسیل های دفتری و صندلی تان در جهت منافع شرکت کشتیرانی فورمُست گروپ دارد که متعلق به پدر و خواهرتان است. شعبه اصلی این شرکت در نیویورک آمریکا به حمل و نقل مواد بین چین و بسیاری از کشورها مشغول است.

آنالیز های روزنامه تایمز نیز حکایت از عملنمودهای متفاوتی از چائو -به عنوان وزیر حمل و نقل- دارد که به تقویت وجهه شرکت فورمُست منجر شده است. علاوه بر دعوت های مکرر وی از پدرش به دپارتمان حمل و نقل آمریکا در سال 2017 ، وی در مراسم امضای کلوپ هاروارد در نیویورک حاضر شد. کلوپ هاروارد در نیویورک محل برگزاری مراسم شرکت های بزرگ، انجمن های علمی و همایش های مطرح مالی است. در این جشن امضاء شرکت های فورمُست و کمپانی ژاپنی الاصل سومیتومو به عنوان یکی از شرکت های حمل و نقل انبوه در آمریکا با نظارت وزارت حمل و نقل حضور داشتند.

در پیغام کمیته نظارتی کنگره به خانم چائو آمده است: اقدامات وی باعث کاهش قابل ملاحظه حمایت از صنعت دریایی ایالت متحده آمریکا می گردد.

نامه ارسالی از کمیته اصلاحات و نظارت آمریکا توسط الیجا. ئی کامینگز، نماینده دموکرات مریلند، رئیس کمیته، رجا کریشنا مورتی نماینده دموکرات ایلینویز به عنوان سیاست های اقتصاد و مصرف امضاء شده است.

وزارت حمل و نقل و ترابری آمریکا در روز دوشنبه اظهار داشت که به درخواست تیم تحقیقاتی و نمایندگان کنگره پاسخ می دهد. با این وجود این دپارتمان انجام هرگونه اقدام متضاد با منافع ملی را رد کرد.

این سازمان در بیانیه خود نوشت: مشتاقانه منتظر پاسخ به کمیته هستیم و تمامی حملات رسانه مسئول دپارتمان حمل و نقل آمریکا برای تخریب خدمات طولانی و حرفه ای وی است.

منبع: عصر ایران

به "بازخواست وزیر آمریکایی به دلیل سخنرانی برای شرکت پدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخواست وزیر آمریکایی به دلیل سخنرانی برای شرکت پدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید