برنده سومین جایزه وردپرس فوتو در سال 2019 در بخش محیط زیست

به گزارش وبلاگ نیما، تصویر کودکی که مواد بازیافتی را از میان زباله ها جمع آوری می نماید و روی تشکی در میان زباله های شناور در رودخانه پاسیگ دراز کشیده است، عمق فاجعه را نشان می دهد.

برنده سومین جایزه وردپرس فوتو در سال 2019 در بخش محیط زیست

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از ایسنا، رودخانه پاسیگ سال هاست که از نظر بیولوژیک مرده است. پاسیگ که حالا یکی از 20 رودخانه آلوده دنیا شناخته می گردد، امروز دست مایه خلق آثار هنری توسط عکاسان شده است.

یکی از تصاویر برگزیده وردپرس فوتو در سال 2019 و در بخش محیط زیست، تصویری از کودکی است که مواد بازیافتی را از میان زباله ها جمع آوری می نماید. این عکس کودکی را نشان می دهد که روی تشکی در میان زباله های شناور در رودخانه پاسیگ در فیلیپین دراز کشیده است.

پس از جنگ دنیای دوم و با رشد گسترده جمعیت، فعالیت های مالی پراکنده ای در حومه رود پاسیگ شکل گرفت؛ رودی که به خلیج مانیل می ریزد و از کشور فیلیپین می گذرد. کارخانه های بزرگ این منبع طبیعی را نادیده گرفتند و پسماندهای صنعتی خود را روانه پاسیگ کردند و یک سیستم فاضلاب عظیم را شکل دادند.

اوایل دهه 1930 کارشناسان متوجه آلودگی فزاینده رودخانه شدند و حمل و نقل کشتی ها در این رودخانه به شدت کاهش یافت. بوی نامطبوعی از رودخانه بلند شد و در نهایت در در دهه 1990 از نظر بیولوژیک مرد.

با گسترش فقر در مناطق روستایی فیلیپین، افرادی به حاشیه رودخانه مهاجرت کردند و پاسیگ تبدیل یک زمین زباله برای مهاجران شد.

طی سال های اخیر که کوشش های زیادی برای احیای این رودخانه انجام شد و تبلیغات گسترده ای در این راستا شکل گرفت، در نهایت در سال 2018 دوباره زندگی بعضی آبزیان در رودخانه پاسیگ شکل گرفت اما همچنان روزانه چند صد تن زباله به این رودخانه ریخته می گردد.

یکی از تصاویر مشهور ثبت شده از این رود، تصویری است که توسط ماریو کروز عکاس خبری ثبت شده و توانسته برنده جایزه سوم در بخش محیط زیست وردپرس فوتو 2019 گردد.

عکس ماریو کروز تصویر کودکی را نشان می دهد که مواد بازیافتی را از میان زباله ها جمع می نماید و روی تشکی در میان زباله های شناور بر رودخانه پاسیگ دراز کشیده است. این عکس در واقع عمق فاجعه از پاسیگ را به تصویر می کشد. این رودخانه یکی از 20 رودخانه اول آلوده دنیا است که هر ساله 63 هزار و 700 تن پلاستیک وارد اقیانوس می نماید. حجم زباله در پاسیگ آنقدر زیاد است که می توان به آسانی روی آنها پیاده روی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "برنده سومین جایزه وردپرس فوتو در سال 2019 در بخش محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده سومین جایزه وردپرس فوتو در سال 2019 در بخش محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید