سیستان وبلوچستان بیشترین آمار مهاجرت فرستی را دارد

به گزارش وبلاگ نیما، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان بیشترین آمار مهاجرت فرستی را چه به مرکز استان و چه به استانهای گلستان و خراسان دارد، لذا آینده طرح توسعه مکران باید به گونه ای باشد که از میل به مهاجرت بکاهد.

سیستان وبلوچستان بیشترین آمار مهاجرت فرستی را دارد

به گزارش وبلاگ نیما- علی اوسط هاشمی در جمع سرمایه گذاران طرح توسعه سواحل مکران در چابهار اضافه نمود: اولین حرکت ما باید نگاه استراتژیک و ژرف به نقش آفرینی دریا باشد، و از تجارب بیش از 180 کشور ساحلی، مدلی را برگزینیم که توجه اهلش را که در جست و جوی بهترین فرصت و با ارزشمندترین موقعیت چون مکران برای ایفای نقش را به خود معطوف دارد.

هاشمی با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر چابهار گفت: باید بذری در منطقه بکاریم که محصول آن جهانی و بر دیده جهانیان با درخشش خاص خود بتابد.

وی اضافه نمود: از تناسب نقش ها در ساحل، دریا، پسکرانه و سرزمین می توان منظومه ای از داشته های متنوع را عرضه نمود که زنجیره پایانه های خشکی و ساحل چون پایانه های میلک، میرجاوه و ریمدان را، معنادار نماید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز به خاطر بودن بر موضع جلب همکاری های منطقه ای، زمینه های دسترسی به زیرساخت های اساسی را چون بندر 86 میلیون تنی، شبکه ریلی و ترکیبی ارتباط دهنده اقیانوس هند به آسیای میانه و شرق به غرب را در دست اقدام داریم.

وی توضیح داد: همچنین انتقال خط گاز و فراوری انرژی کافی و فرودگاه بین المللی فرصت بی بدیلی برای شراکت محسوب می شوند.

هاشمی ادامه داد: پروژه های بزرگ صنعتی و پتروشیمی، گردشگری و مسافرت دریایی، پرورش آبزیان بویژه پرورش ماهی در قفس و از همه مهم تر نیازهای تفریحی زمینه تبدیل شدن به برند منطقه ای را فراهم کرده است.

وی اضافه نمود: کاهش نزولات آسمانی و آلودگی هوا در کلانشهرها توسعه دریا محوری برای سکونت را بیش از گذشته برجسته می کند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: درآمدزایی و ارز آوری، اشتغال و تامین نیازهای محلی و به طریق اولی حفظ ثبات بافت جمعیتی و جلوگیری از مهاجرت یک ضرورت است.

وی بیان داشت: برجام زمینه کسب موقعیتی نو را برای هم افزایی و همگرایی منطقه ای و استفاده از پتانسیل های بالقوه برای مشارکت پذیری جمعی در راستای منافع همدیگر فراهم کرده است.

هاشمی خاطرنشان ساخت: فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان سال جاری و تا اسفند ماه پایانه مسافربری چابهار به بهره برداری می رسد، همچنین خط مسافربری دریایی مسقط- چابهار به طور آزمایشی برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سیستان وبلوچستان بیشترین آمار مهاجرت فرستی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان وبلوچستان بیشترین آمار مهاجرت فرستی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید