2 طرز تهیه جوجه کباب لاری رستورانی روی زغال و در ماهیتابه

به گزارش وبلاگ نیما، جوجه کباب لاری یکی از انواع خوشمزه و پرطرفدار جوجه کباب خوشمزه و لذیذ است. ایرانی ها استاد طرز تهیه انواع جوجه کباب هستند و همه تقریبا از ترکیب مواد جوجه کباب آگاهند. در ترکیب مواد جوجه کباب لاری ماست یکی از مواد اصلی است که به همین دلیل هم طعم جوجه را حسابی لذیذ و ترد می کند. 2 طرز تهیه جوجه کباب لاری خانگی فوق العاده خوشمزه روی زغال منقل و در ماهیتابه را در مجله خبرنگاران بخوانید.

2 طرز تهیه جوجه کباب لاری رستورانی روی زغال و در ماهیتابه

طرز تهیه جوجه کباب لاری رستورانی ماستی

مواد لازم برای 6 نفر

سینه مرغ: 2 عدد جوجه کبابی خرد شده

ماست چکیده یا ماست یونانی پرچرب: 4 قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

پاپریکا: 1 قاشق چایخوری

تخم گشنیز آسیاب شده: 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ½ قاشق چایخوری

روغن زیتون یا روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری

سیر: 2 حبه خرد شده

پیاز: 2 عدد متوسط و خرد شده

طرز تهیه جوجه کباب روی زغال منقل یا کباب پز

برای تهیه جوجه کباب لاری رستورانی ابتدا باید سینه مرغ شسته شده و بدون پوست را به صورت مکعبی و جوجه کبابی خرد کنید. اما جوجه کباب لاری را در چه موادی بخوابانیم؟ گوشت جوجه کبابی خرد شده را با تمام مواد گفته شده مخلوط کنید و به مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی مرینیت و مزه دار شود. سپس جوجه ها را سیخ بگیرید و روی کباب پز یا منقل زغالی کباب کنید.

طرز تهیه جوجه کباب در ماهیتابه

یک روش دیگر هم این است که جوجه کباب لاری را مثل سایر انواع جوجه کباب در ماهیتابه درست کنید. برای این کار گوشت های جوجه کبابی مزه دار شده را در یک ماهیتابه بزرگ بچینید. در تمام مراحل پخت جوجه کباب باید درب ماهیتابه حتما بسته باشد تا یک جوجه کباب ترد و آبدار و طلایی داشته باشید.

هر چند دقیقه یک بار جوجه ها را زیر و رو کنید. حداقل 30 دقیقه زمان برای پخت جوجه کباب در ماهیتابه لازم است. برای درست کردن گوجه و فلفل کبابی هم به همین ترتیب با مقداری روغن و نمک عمل کنید.

برای درست کردن سس جوجه کباب (این سس برای تمام انواع جوجه کباب کاربرد دارد) 50 گرم کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن مایع هم به آن اضافه کنید (اضافه کردن روغن اختیاری است). وقتی کره و روغن به صورت مایع یکدست درآمدند سس آماده است. سس آماده شده را روی جوجه کباب های آماده شده در ماهیتابه بریزید تا حسابی نرم و براق شوند و سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه جوجه کباب لاری رستورانی روی زغال و در ماهیتابه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه جوجه کباب لاری رستورانی روی زغال و در ماهیتابه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید