همه چیز درباره مضرات و خواص دمنوش آویشن

به گزارش وبلاگ نیما، آویشن گیاهی است که اغلب در انواع سوپ های فصلی و سس ها و غذاهای پنیری ایتالیایی یافت می شود. همچنین به خاطر محبوبیت از آنها در تهیه برنج، سبزیجات، سیب زمینی و حتی نان تازه نیز استفاده می شود اما آیا می دانید هنگامی که به عنوان دمنوش آویشن دارای چه مزایایی است؟ ما در مقاله زیر به بررسی خواص دمنوش آویشن خواهیم پرداخت.

همه چیز درباره مضرات و خواص دمنوش آویشن

دمنوش آویشن چیست؟

آویشن (Thymus vulgaris) یک درختچه چند ساله است که بومی بسکمک از مناطق اروپا و آسیا محسوب می شود. این گیاه می تواند به طول 20 سانتی متر رشد کند و دارای ساقه ای چوبی، گل های فصلی و برگ های خاکستری سبز مایل به سبز است که فوق العاده معطر است.

این برگ ها همان چیزی است که ما در تهیه دمنوش آویشن از آن استفاده می کنیم. علاوه بر این، این برگ ها همان چیزی است که مزایای زیادی را به ما ارائه می دهند.

این عنصر راه خود را در بسکمک از غذاها پیدا کرده است و طعم و عطر ویژه ای دارد. در ضمنً دم کردن آن به عنوان چای، تلاش بسیار کمی می طلبد و معمولاً بیشتر از 5 تا 10 دقیقه طول نمی کشد.

تاریخچه دمنوش آویشن

شواهد نشان می دهد که مصریان باستان برای اولین بار در هزاران سال پیش از این گیاه برای مناسک مومیایی استفاده می کردند. در آن دوره، مردم آن را یک کمک قدرتمند برای کسانی می دانستند که از این گذر وارد زندگی بعدی می شوند.

آویشن بعداً به دلیل ارتباط با روحیه بالا و قدرتش برای بخور دادن در یونان باستان و روم به ویژه در معابد مقدس مشهور شد.

نام آن حتی ممکن است از اصطلاحی یونانی سرچشمه گرفته باشد، اگرچه این موضوع بحث مهمی است. با این حال، آنچه ما می دانیم این است که رومیان انتها قبل از غذا آن را می خوردند تا از سم خود را محافظت کنند.

سربازان رومی همچنین آن را نشانه هایی از احترام می دانستند و حتی قبل از نبرد آن را برای شجاعت استنشاق می کردند. در زمان مرگ سیاه در دهه 1340 اروپا، صدها نفر متعاقباً برای نبرد با طاعون به این گیاه مراجعه کردند.

درهای آراسته به آویشن در سراسر شیوع بیماری به یک اتفاق شایع تبدیل شد زیرا بسکمک معتقد بودند که ارواح شیطانی با آن دور می شود.

در دوره ویکتوریا دیدند که این گیاه با معانی اسطوره ای به یک گیاه مرموز تبدیل شده است. در بیشتر قرن نوزدهم، کشف آویشن وحشی که در جنگل ها رشد می کردند، حاکی از وجود جن و پری بود.

بنابراین برای چندین نسل، دختران جوان در نزدیکی جنگل ها اردو می زدند، به این امید که از راه دور نگاهی اجمالی به این موجودات مسحور کننده بیندازند اما اکنون، ما آن را با خواص بی نظیرش از نظر علمی می شناسیم.

خواص دمنوش آویشن

چای آویشن برای چیست؟ طبق تحقیقات علمی مدرن، پاسخ آن بسیار زیاد است! بیایید با بررسی بیشتر آنتی اکسیدان های آن شروع کنیم. این ترکیبات شیمیایی می توانند با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کنند.

با کاهش سرعت استرس اکسیداتیو در اثر کار خود در مبارزه با رادیکال های آزاد، دمنوش آویشن خطر ابتلا به بیماری های مزمن متعدد را کاهش می دهد.

اما این همه چیز نیست بسکمک از افراد برای کاهش وزن دمنوش آویشن می نوشند. بسکمک دیگر دمنوش آویشن را برای سرفه و سرماخوردگی می نوشند. حتی بعضی از گفته ها وجود دارد که چای آویشن از سلامتی تیروئید محافظت می کند و چای آویشن برای التهاب است. چای آویشن فیبرومیالژیا را هم درمان می کند.

دمنوش آویشن برای کاهش وزن

این دمنوش بیش از 4.6 کالری در هر فنجان متوسط ندارد. بنابراین، نوشیدن آن به جای نوشیدنی های پر کالری، هنگامی که وزن خود را کاهش دهید، بسیار موثر است.

با این حال، این کمبود کالری تنها دلیلی نیست که می تواند به شما کمک کند تا این چربی های مزاحم را کاهش دهید. همچنین شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد ممکن است متابولیسم سلول های چربی را تقویت کند.

متابولیسم در اصل سوخت موجود در غذای شما را به انرژی تبدیل می کند که در نتیجه به اندازه کافی بتوانید به کار خود بپردازید. در نتیجه با تقویت این فرایند، دمنوش آویشن می تواند بدن را قادر به سوزاندن سریعتر و کارآمدتر چربی کند.

این در نهایت ممکن است به دوره هایی از ورزش منجر شود که نتایج بهتر و در واقع قابل توجه تری برایتان داشته باشند. البته به خاطر داشته باشید که این همه کارها را برای شما انجام نمی دهد.

چای آویشن برای سرفه و آنفولانزا

به ویژه آلمانی ها از دیرباز به دلیل فراوانی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر آنتی اکسیدان ها از چای آویشن برای سرفه استفاده کرده اند. اکنون سایر نقاط جهان از این پتانسیل آگاه شده اند.

یک آزمایش کنترل شده تصادفی نشان داد که این نوشیدنی می تواند به تسکین سرفه و همچنین برونشیت کوتاه مدت کمک کند. چای آویشن در اثر التهاب نیز نقش دارد زیرا عضلات گلو را شل می کند.

دمنوش آویشن برای آنفولانزا نیز موثر است؟ باز هم این یک انتخاب عالیست. خاصیت ضد باکتریایی و ضد اسپاسمی اش، همراه با خاصیت ضد التهابی آن، می تواند کارهای خوبی برای بهتر شدن شما انجام دهد.

برجسته ترین آنها این است که در حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بنابراین، دفعه بعد که احساس سرماخوردگی کردید چرا دمنوش آویشن را امتحان نمی کنید؟

درمان بیماری اسکلروز

اسکلروز یک بیماری مرتبط با سفت شدن یک ساختار، معمولاً مغز یا نخاع است و باعث طیف گسترده ای از علائم می شود. این شامل اختلال در بینایی و همچنین مشکل در حرکت بازو یا پا، احساس و تعادل است.

شدت اسکلروز بستگی به نوع آن دارد. در بعضی موارد، متأسفانه می تواند منجر به ناتوانی شود. بنابراین، آیا می توان از چای آویشن کمک گرفت؟

درست است که در گذشته شواهد مقدماتی وجود داشته است که چنین ادعایی را تأیید می کنند، با این باور که خواص ضد التهابی دمنوش آویشن می تواند به شما کمک کند.

با این حال، تعداد کمی از مطالعات اخیر به خواص چای آویشن برای بیماری اسکلروز منجر شده است. در نتیجه این نوشیدنی برای این منظور قویاً تأیید نمی شود اما به تحقیقات بیشتری نیاز است.

دمنوش آویشن برای فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا نوعی اختلال است که به دلیل درد مزمن در قسمت های خاصی از بدن رخ می دهد. دانشمندان بر این باورند که این مسئله به دلیل قطعی در نحوه برخورد مغز و نخاع سیگنال های درد ایجاد می شود.

کسانی که با فیبرومیالژیا زندگی می کنند می توانند در هر زمان درد را تجربه کنند حتی اگر بیمار یا مجروح نباشند. از این رو، خواص دمنوش آویشن حداقل می تواند از آنها پشتیبانی کند.

این یک دمنوش ضد ویروسی، ضد روماتیسمی، ضد عفونی کننده و ضد قارچ است. این می تواند بار ویروسی بدن را کاهش دهد بنابراین می تواند یک درمان مؤثر برای فیبرومیالژیا انجام دهد.

گفتن این که چای آویشن فیبرومیالژیا را درمان می کند با این وجود ممکن است کمی زود باشد. مانند نوشیدن این نوشیدنی برای بیماری اسکلروز، قبل از تأیید آن برای این شرایط خاص ما منتظر تحقیقات بیشتری هستیم.

چای آویشن برای درمان تبخال

بسکمک از ما در گذشته دچار تبخال شده ایم که ویروسی است. تبخال در حالی که بر روی پوست شما وجود دارد، مسری است و ممکن است تا زمان بهبودی، تحریک کننده یا حتی دردناک باشند.

بنابراین خواص دمنوش آویشن در اینجا چه کاری می تواند انجام دهد؟ خواص ضد ویروسی آن قبل از هر چیز، ممکن است ضایعات تبخال در اطراف دهان را بهبود ببخشد و در نهایت فواید زیاد دیگری را برای شما به همراه خواهد داشت.

یک مطالعه در سال 2017 دمنوش آویشن را در برابر ویروس تبخال سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) آزمایش کرد. دریافت که تیمول، یک ترکیب اصلی در این گیاهان دارویی، آن را به یک کاندید امیدوارکننده برای استفاده از موضعی درمانی به عنوان یک عامل ضد ویروسی برای درمان عفونت های تبخال تبدیل کرده است.

یک مطالعه آلمانی که در سال 2007 انجام شد، یافته های مشابهی داشت و بیان کرد که این چای گیاهی دارای قدرت ضد ویروسی قابل توجهی در برابر ویروس تبخال سیمپلکس نوع 2 است.

چای آویشن برای فشار خون

چندین مطالعه علمی وجود دارد که نشان دهنده توانایی این چای در کاهش فشار خون است. یکی از این پروژه های تحقیقاتی که در ژورنال غذاهای گیاهی برای تغذیه انسان منتشر شده است گزارش داد که آنتی اکسیدان های آن نقش مهمی دارند.

در سایر مطالعات مربوط به حیوانات، متخصصان دریافتند که چای آویشن به کاهش فشار خون بالا می انجامد و فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد.

علاوه بر این، بعضی از شواهد نشان می دهد که علاوه بر کاهش فشار خون، دمنوش آویشن می تواند به کاهش کلسترول LDL یا بد منجر شود. با انجام این کار ، احتمال کاهش خطر توسعه بیماری های قلبی عروقی نیز وجود دارد.

اگر فشار خون بالا یا کلسترول دارید، حتماً قبل از نوشیدن این چای با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. این امر به دلیل این است که ممکن است با داروهای تجویز شده شما تداخل داشته باشد.

درمان جوش و آکنه

استفاده از چای آویشن برای جوش و آکنه یک انتخاب عالی است. این مشکل پوستی هنگامی رخ می دهد که فولیکول های مو با روغن و سلول های مرده پوست دچار گرفتگی شوند و این اغلب منجر به جوش سر سفید، جوش سرسیاه یا دیگر جوش ها می شود.

معمولاً در صورت، پیشانی، قفسه سینه، پشت و شانه ظاهر می شود و برخلاف تصور عامه مردم می تواند هر کسی در هر سنی را مبتلا می کند.

طبق یک مطالعه خاص، این گیاه درمانی نسبت به کرم های تجویز شده حاوی بنزوئیل پراکسید یک درمان آکنه موثرتر است.

تحقیقات نتیجه گرفتند که این ترکیب می تواند باکتری ها را در مدت پنج دقیقه با کاربرد موضعی از بین ببرد.

آویشن برای تقویت سیستم ایمنی

دریافت همه ویتامین هایی که بدن شما هر روز به آن نیاز دارد می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای ویتامین A محسوب می شود. اگر احساس سرما خوردگی کردید، آویشن می تواند به شما در بازگشت به سلامتی تان کمک کند.

از دیگر مزایای سلامتی آویشن این است که منبع خوبی از مس، فیبر، آهن و منگنز می باشد.

از شر بوی بد خلاص می شوید

محصولات ارگانیک و طبیعی این روزها بسیار محبوب هستند. آویشن به لطف خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچش یک ماده رایج در دهانشویه است. با خوردن مرتب دمنوش آویشن از مزایای بوی خوش آویشن بهره مند شوید.

در ضمنً از ترکیبات آویشن در بعضی دئودورانت ها نیز استفاده می شود.

آویشن برای تقویت روحیه

آویشن به دلیل داشتن ماده فعال کارواکرول، اغلب برای اهداف معطر و درمانی استفاده می شود.

در مطالعه ای در سال 2013، کارواکرول نشان داده شد که فعالیت نورون را به روش هایی افزایش می دهد که احساس بهزیستی افراد را تقویت می کند.

بنابراین اگر مرتبا از آویشن استفاده می کنید، ممکن است تأثیر مثبتی بر احساس و خلق و خوی شما داشته باشد.

ناراحتی معده را از بین می برد

چای آویشن خوشمزه خود را برای آرام کردن معده و درمان ناراحتی معده استفاده کنید. می توانید از خواص ضد باکتریایی دمنوش آویشن برای مقابله با انگل های روده و ترویج دستگاه گوارش سالم استفاده کنید. اگر احساس بدی دارید هر روز یک فنجان یا دو فنجان برای پیشگیری بنوشید.

گرفتگی عضلات را آرام می کند

آویشن دارای خواص ضد التهابی است که باعث تسکین و آرامش عضلات سفت و رفع گرفتگی آنها می شود. اگر سخت تان است به صورت موضعی جهت رفع اسپاسم و گرفتگی قاعدگی استفاده کنید، می توانید نوشیدن دمنوش آن را امتحان کنید.

اثرات جانبی دمنوش آویشن

بعضی از عوارض جانبی شناخته شده در مورد چای برگ آویشن وجود دارد. به عنوان مثال، کسانی که به گیاه ونه کوهی یا گیاهان مشابه حساسیت دارند، ممکن است به همین ترتیب به این گیاه هم حساسیت نشان دهند.

علاوه بر این، خطر لخته شدن خون وجود دارد که ممکن است خطر خونریزی اضافی را در حین و بعد از عمل افزایش دهد.

در این میان افرادی که دارای شرایط حساس به هورمون مانند سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان تخمدان هستند، باید از چای گیاهی آویشن به طور کلی خودداری کنند.

این امر به این دلیل است که ممکن است مانند استروژن در بدن عمل کند و گاهی به وخیم تر شدن علائم منجر شود. اگر نگرانی دارید، لطفا با پزشک صحبت کنید. ما باید تأکید کنیم که ما اینجا هستیم تا تمام مزایای فوق را به نمایش بگذاریم، نه اینکه تأییدشان کنیم.

آیا چای آویشن برای بارداری مناسب است؟

اغلب بهتر است هنگام نوشیدن چای گیاهی در حین بارداری، احتیاط کنید. بعضی دمنوش ها، از جمله ریشه شیرین بیان و چای مریم گلی، می توانند عوارض جانبی در مادران ایجاد کنند.

اما در مورد این چای گیاهی خاص نظر محققان چیست؟ آیا چای آویشن برای بارداری مفید است؟ آیا این امن است؟ نظر کلی این است که با توجه به نظارت بر میزان مصرف خود، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید از یک فنجان آن لذت ببرید. آنچه مهم است مواد مغذی آن است که می تواند از جهات مختلفی به زنان باردار کمک کند.

با این وجود، اگر هرگونه نگرانی یا شک دارید، مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید. قبل از استفاده با پزشک، ماما یا یک متخصص بهداشت صحبت کنید.

آیا چای آویشن کافئین دارد؟

جواب کوتاه، نه است. چای آویشن کاملاً 100٪ بدون کافئین است اما آیا این یک نکته خوب است یا یک نکته بد؟ خوب، این بسیار به دیدگاه شما بستگی دارد.

مطمئناً برای کسانی که به کافئین حساس هستند و همچنین برای هر کسی که می خواهد میزان مصرف آن را کاهش دهد، یک انتخاب عالی است. با این حال، اگر به فشار اولیه صبح نیاز دارید، گزینه بهتر یک چای به اصطلاح واقعی است.

وقتی می گوییم چای واقعی در واقع ما به نوشیدنی هایی که از گیاه Camellia sinensis نشات می گیرد، اشاره می کنیم. چهار نوع اصلی آن سیاه، سبز، سفید و اولونگ است که همه آنها حاوی مقادیر مختلفی از کافئین هستند.

در عین حال، با وجود اینکه این یک چای گیاهی است اما مقادیر زیادی از این ترکیب شیمیایی تحریک کننده را نیز دارد.

چگونه دمنوش آویشن درست کنیم؟

اکنون که واقعیت ها را می دانید، زمان آن رسیده است که این دمنوش را دم کنید. خبر خوب این است که وقتی صحبت از نحوه تهیه چای آویشن می شود، دستورالعمل ها نسبتاً ساده هستند.

به غیر از خود چای، تمام آنچه شما نیاز دارید یک فیلتر یا صافی است. سپس فقط مراحل زیر را دنبال کنید تا از یک فنجان خوب و گرم و مفید برای سلامتی لذت ببرید!

1. از صافی چای استفاده کنید

برگ آویشن را در یک صافی چای یا لیوان دمنوش قرار دهید.

2. آب را بجوشانید

آب شیرین را در هر ظرفی که راحت هستید بجوشانید.

3. فیلتر یا صافی را درون یک فنجان قرار دهید

لیوان چینی کمترین تأثیر را روی طعم دارد. در صورت امکان از لیوان های فلزی خودداری کنید.

4. آب تازه جوشیده را به فنجان خود اضافه کنید

لیوان خود را با آب کتری پر کنید.

5. پوششی روی لیوان قرار دهید

بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد (هر چه بیشتر آن را رها کنید، طعم آن قوی تر می شود.)

6. یک انتخاب اضافی را در نظر بگیرید

بعضی افراد عسل یا لیمو را اضافه می کنند، اگرچه بدون هیچ گونه همراهی مزه آن بهترین طعم است.

تنها چیزی که باقی مانده است این است که بنشینید، استراحت کنید و از فنجان چای آویشن لذت ببرید.

منبع:

tea-and-coffee.com

منبع: هفت گنج

به "همه چیز درباره مضرات و خواص دمنوش آویشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مضرات و خواص دمنوش آویشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید