گزارش، واکنش سران کشورها به کرونا در آینده سیاسی آنها تاثیرگذار است

به گزارش وبلاگ نیما، واکنش سران کشورهای مختلف جهان به شیوع ویروس کرونا در سرنوشت آینده سیاسی آنها و قضاوت مردم درباره اقدامات آنها تاثیر گذار خواهد بود.

گزارش، واکنش سران کشورها به کرونا در آینده سیاسی آنها تاثیرگذار است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیما، در حالی که جهان دست بگریبان بحران ویروس کرونا است، واکنش مقامات کشورهای مختلف به این همه گیری و سیاست های آنها، سرنوشت شان را در آینده نظم سیاسی جهان تعیین خواهد کرد.

روزنامه دیلی صباح ترکیه در گزارشی با اشاره با این موضوع نوشت: همه گیری جهانی که میلیون ها نفر را در سراسر جهان فلج کرده و به صورت موقت جامعه جهانی را به زمان قرون وسطی برگردانده ابزار اندازه گیری برای سراسر کشورهای جهان بوده و چگونگی تعامل با این ویروس بر سرنوشت آنها تعیین کننده است.

ویروس کرونا نه تنها نقص در سیستم های کوته بینانه که فقط منفعت را ورای همه چیز قرار می دهد، تعیین کرد بلکه بی کفایتی و ناتوانی تعداد از سران جهان را در جدی دریافت این شرایط نشان داد همانطور که شاهد تغییر شدید دیدگاه ها در میان سران تعدادی از کشورها طی چند هفته قبل بودیم.

یکی از بزرگترین تغییر در رفتارها از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت. در بحبوحه تغییر رویکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، آمریکا هم اکنون به کانون داغ جهانی ویروس کرونا مبتلا شده است که تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به بیش از 20 هزار نفر و مبتلایان نیز به بالای 500 هزار نفر رسیده است.

در حال حاضر آمریکا در صدر کشورهای جهان چه از لحاظ تعداد قربانی و چه از لحاظ تعداد مبتلایان واقع شده است.

در حالی که دولت آمریکا توجه کافی برای آماده بودن دربرابر این ویروس را نداشت، کم اهمیت جلوه دادن این بحران توسط ترامپ نیز کمکی به شرایط نکرد.

ترامپ پیش از آنکه شرایط اضطراری ملی را اعلام کند و قول دهد که تعداد آزمایش ها برای تعیین مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش دهد و پیش از آنکه قول کمک های اقتصادی به کسانی که از بحران شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند، بدهد، مدعی بود که نگران ها از شیوع ویروس کرونا یک فریب است.

ترامپ در تجمعی در اواخر ماه فوریه گفته بود: سی و پنج هزار نفر از مردم سالانه به دلیل ابتلا به آنفولانزا جان خود را از دست می دهند. آیا کسی آن را می داند؟

وی مدتی بعد و در سخنرانی در جمع وبلاگ نیما گفت که دموکرات ها به دنبال سیاسی کردن شیوع این ویروس هستند و گفت که قصد دارد در عید پاک (24 فروردین) شرایط را به حالت عادی برگرداند.

با بازگشت به بهار سال 2018، دولت ترامپ منحل کردن گروه مسئول برای مقابله و پاسخ به بیماری های همه گیر را آغاز کرد و با اخراج مسئولان این گروه، آن را به طور کامل متلاشی کرد.

دولت آمریکا کاملا این موضوع را شفاف ساخت که با قطع بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها و همچنین دیگر مراکز درمانی عمومی، توانایی دولت فدرال برای مقابله با شیوع بالقوه بیماری های همه گیر را مختل کرد.

در اروپا، یکی از بی کفایت ترین کشورها در کنترل شیوع ویروس کرونا در انگلیس و دولت بوریس جانسون نخست وزیر این کشور پدیدار شد.

دولت جانسون هفته ها و هفته ها تحت این توهم به پیش رفت که این ویروس خطر زیادی برای این کشور ندارد.

دولت انگلیس با این توهم که ویروس کرونا را می توان با استفاده از استراتژی ایمنی جمعی کنترل کرد، به پیش رفت، توهمی که به بروز فاجعه در انگیس منجر شد.

بر اساس ایمنی جمعی، پس از آنکه عده زیادی از مردم به ویروس مبتلا شدند یک ایمنی جمعی در مقابل این ویروس پدیدار می شود.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گزارش، واکنش سران کشورها به کرونا در آینده سیاسی آنها تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، واکنش سران کشورها به کرونا در آینده سیاسی آنها تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید