واکنش سخنگوی پوتین به تصمیم ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، کرملین در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره قطع یاری به سازمان بهداشت جهانی گفت که پیش از این اعضای گروه بیست در جریان برگزاری نشست اینترنتی، حمایت خود را از اقدامات سازمان بهداشت جهانی در راستای مبارزه با شیوع کرونا اعلام نموده بودند.

واکنش سخنگوی پوتین به تصمیم ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی

سخنگوی ولادیمیر پوتین در واکنش به تصمیم اخیر کاخ سفید علیه سازمان بهداشت جهانی، به بیانیه هماهنگ سران گروه 20 اشاره نمود و گفت: سران گروه 20 بیانیه هماهنگی با نام بیانیه کووید -19 را تنظیم و نشستی برگزار کردند و در این بیانیه گفته شد که جی 20 و سازمان بهداشت جهانی برای غلبه بر همه گیری به انجام تمام اقدامات ممکن قویاً تعهد خواهند داشت.

آمریکا یکی از اعضای گروه بیست است و آن گونه که سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفته پیشتر آمریکا در قالب بیانیه پایانی گروه بیست از اقدامات سازمان بهداشت جهانی حمایت نموده بود.

به گفته سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، سران جی 20 از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس فدراسیون روسیه به سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با کوشش بیشتر این سازمان برای تحلیل تجربه این همه گیری امیدوارند و از آن حمایت می نمایند. این موضع ما در مسکو است.

شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که به دولت دستور داده است یاری آمریکا به بودجه سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) را معلق کند.

او گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا ناکام مانده است.

همچنین در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از این تصمیم ترامپ درباره قطع حمایت اقتصادی از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و خواهان آن شد که به جای اتهام زنی، برای اتخاذ رویکردی جهانی در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش سخنگوی پوتین به تصمیم ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی پوتین به تصمیم ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید