گاردین: فساد در ارکان سیاسی انگلیس نارضایتی از دموکراسی را افزایش خواهد داد

به گزارش وبلاگ نیما، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با اشاره به نفوذ فساد در ارکان سیاسی این کشور، نوشته است که این امر نارضایتی از دموکراسی را افزایش خواهد داد.

گاردین: فساد در ارکان سیاسی انگلیس نارضایتی از دموکراسی را افزایش خواهد داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیما ، روزنامه گاردین در مطلبی با اشاره به گسترش فساد در ارکان سیاسی این کشور نوشته است که فساد در میان سیاستمداران انگلیسی، نارضایتی ها از دموکراسی در کشور را افزایش خواهد داد.

گاردین در مطلب خود با اشاره به چند نمونه از فساد در میان سیاستمداران انگلیسی می نویسد: بعضی نمایندگان انگلیس درآمدهای ناتعیین دارند که از جمله آنها می توان به سجاد جاوید نماینده مجلس انگلیس اشاره نمود که اخیراً با حفظ سمت به عنوان مشاور بانک آمریکایی جی پی مورگان انتخاب شده است. البته درآمد جاوید از بانک آمریکایی دقیقاً تعیین نیست ولی می توان حدس زد که مبلغ قابل توجهی را از این بانک دریافت می نماید.

همچنین گاردین در ادامه به فعالیت های فرامجلسی ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده کنونی مجلس این کشور پرداخته و نوشته است: ترزا می نیز از زمان استعفایش به عنوان نخست وزیر تا به امروز بیش از 1 میلیون پوند از سخنرانی های بین المللی درآمد کسب نموده است. ترزا می که سخنران برجسته بین المللی هم نیست در دوران شیوع کرونا و قرنطینه هم که به صورت آنلاین مصاحبه نموده مبلغی در حدود 56 هزار پوند را دریافت نموده است.

البته وقایع اخیر نشان می دهد که جامعه سیاسی انگلیس در مواجهه با شرایط فساد سخت گیر نیست. وقایعی همچون تصمیم بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای حمایت از برادرش و واگذاری قراردادهای عمومی به متحدان سیاسی نشان می دهد که فساد در سیستم سیاسی را دیگر نمی توان نادیده گرفت.

به نوشته گاردین، تنها در سال 2018، بیش از 200 وزیر سابق و کارمند ارشد دولت انگلیس نقش مشاور و لابی گر برای مشاغل مختلف را به عهده گرفته اند. همچنین یک پنجم نمایندگان جدید محافظه کار که در سال 2019 انتخاب شده اند قبلاً به عنوان لابی گر کار می کردند. به طور کل تعداد بی شماری از سیاستمداران ارشد انگلیسی مستقیماً به سمت مشاغل برتر در شرکت های عظیم در حال حرکت هستند.

چنین درآمد و مبالغ هنگفتی موجب بی اعتمادی رأی دهندگان به سیاستمداران می گردد. بر اساس تحقیقاتی که توسط مرکز آینده دموکراسی دانشگاه کمبریج صورت گفته، نشان می دهد که در سطح دنیا حدود 58 درصد از مردم از دموکراسی ناراضی هستند که البته این نارضایتی در انگلیس نیز نمایان است.

به نوشته گاردین، البته سیستم می تواند از فساد پاک گردد - به وسیله منع نمایندگان مجلس و سیاستمداران انگلیس از داشتن شغل دوم - که البته اصلاحات اساسی نیازمند اراده سیاسی است که در حال حاضر در نظام سیاسی انگلیس دیده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گاردین: فساد در ارکان سیاسی انگلیس نارضایتی از دموکراسی را افزایش خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: فساد در ارکان سیاسی انگلیس نارضایتی از دموکراسی را افزایش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید