هرس زمستانه درخت و درختچه ها در منطقه 20

به گزارش وبلاگ نیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 از شروع عملیات هرس زمستانه و پیرایش درختان با هدف آراستگی بصری، حفظ زیبایی و مقاوم سازی درختان معابر شهری و بوستانها اطلاع داد.

هرس زمستانه درخت و درختچه ها در منطقه 20

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ رضا معلم با بیان این مطلب گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه ها از نیمه آذر ماه با اولویت بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه شروع و تا به امروز بیش از 2500 اصله درخت اکالیپتوس، توت، نارون و زبان گنجشک هرس شده است.

معلم با بیان اینکه پایش درختان نیازمند هرس در فصل تابستان اجرا شده و عملیات هرس از مهمترین فعالیت های اجرایی فضای سبز طی شش ماهه دوم سال است اضافه نمود: عملیات پیرایش درختان تا کنون در اتوبان های شهید رجائی، امام علی (ع)، شهید کریمی و شهید آوینی در قالب حذف شاخه و سرشاخه های خشک و آسیب دیده، قطع شاخه های درختان درگیر با سیم های برق و شاخه هایی که به عنوان موانع دید المانهای ترافیکی محسوب می شوند اجرا شده است.

او با اشاره به ارزشمند بودن ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه ها اعلام کرد: عملیات هرس با استفاده از ادوات و تجهیزات ویژه و اکیپ های کارآزموده انجام می گردد و پس از هرس، سرشاخه ها در مرکز دپوی صالح آباد جمع آوری و سپس به منظور تهیه چیپس چوب به سایت آزادشهر منطقه 18 منتقل می گردد.

معلم با اشاره به اجرای عملیات محافظت زمستانه از درختان و درختچه های گرمسیری اضافه نمود: با شروع فصل سرما و برودت هوا و احتمال یخ زدگی درختان و درختچه های گرمسیری، محافظت زمستانه از درختچه هایی نظیر پالم فنیکس، با استفاده از کیسه های نایلونی و کنفی در فضاهای سبز منطقه 20 انجام شد.

معاون خدمات شهری این منطقه هرس زمستانه را عامل مهمی در جوان سازی درختان و کنترل آفات و بیماری ها در سال آینده برشمرد و گفت: هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف برطرف خطر شاخه های خشک، حذف شاخه های بیمار و همچنین آراستگی و تقویت درختان انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هرس زمستانه درخت و درختچه ها در منطقه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرس زمستانه درخت و درختچه ها در منطقه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید