سیگنال رادیویی عجیب سیاره زهره به ما چه می گوید؟

به گزارش وبلاگ نیما، متخصصان می گویند اتمسفر بالایی سیاره زهره که سال گذشته اندازه گیری شد، در مقایسه با اندازه گیری که پیش از آن اجرا شده بود، 10 مرتبه کاهش یافته است.

سیگنال رادیویی عجیب سیاره زهره به ما چه می گوید؟

اتمسفر بالایی سیاره زهره در یک چرخه خورشیدی 11 ساله، تغییرات رازآلودی را پشت سر می گذارد

ناسا اعلام نموده که یک سیگنال رادیویی بسامد پایین را در جو سیاره زهره شناسایی نموده است. این سیگنال کشف شده، در جریان پرواز از نزدیک کاوشگر خورشیدی پارکر ثبت شد که نخستین آنالیز مستقیم از اتمسفر سیاره زهره در 30 سال گذشته به شمار می رود.

به گفته ناسا، این کاوشگر در پرواز خود، از فاصله تنها 832 کیلومتری بالای سطح این سیاره سنگی عبور نموده و این سیگنال رادیویی را در آنجا ثبت نموده است.

گلین کالینسون، اخترشناس در مرکز پرواز های فضایی گادِرد ناسا، می گوید: من از داشتن داده های جدیدی از سیاره زهره بسیار هیجان زده بودم.

ناسا گفته است که این پرواز از نزدیک، در واقع ماه ژوئیه گذشته اجرا شده، اما آن ها اینک تحلیل ها و آنالیز های خود روی آن داده ها را منتشر می نمایند. از سال 1992 تا به امروز، این نخستین باری است که اندازه گیری های جدیدی روی سیاره زهره انجام می گردد.

متخصصان می گویند اتمسفر بالایی سیاره زهره که سال گذشته اندازه گیری شد، در مقایسه با اندازه گیری که پیش از آن اجرا شده بود، 10 مرتبه کاهش یافته است. ناسا اکنون مطالعه ای را منتشر نموده که تأیید می نماید اتمسفر بالایی این سیاره در یک چرخه خورشیدی 11 ساله، تغییرات رازآلودی را پشت سر می گذارد.

دانشمندان می گویند که سیاره زهره، مانند زمین، در جو بالایی خود لایه ای از گاز دارد که از نظر الکتریکی، باردار است و یونوسفر نامیده می گردد؛ لایه ای که به صورت خودبه خودی، امواج رادیویی گسیل می نماید که ممکن است با آشکارسازها، کشف و ردیابی شوند.

زهره و زمین، سیاراتی دوقلو هستند؛ هر دو سنگی و از نظر ساختار و ابعاد به یکدیگر شبیه اند، اما زهره بر خلاف زمین، اتسمفری سَمی دارد و سطح آن با دمای 864 درجه فارنهایت یا 462 سلسیوس، زندگی روی آن را ناممکن می نماید.

این، سومین پرواز از نزدیکی است که کاوشگر خورشیدی بر فراز سیاره زهره انجام داده است و هر دور گردش پیرامون آن، به منظور نزدیکتر شدن کاوشگر به خورشید، طراحی و برنامه ریزی شده است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "سیگنال رادیویی عجیب سیاره زهره به ما چه می گوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال رادیویی عجیب سیاره زهره به ما چه می گوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید