جاذبه های باغ ملک برای گردشگران داخلی و خارجی

به گزارش وبلاگ نیما، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی خوزستان گفت: باغ ملک دارای جاذبه هایی است که هر زمان از سال همیشه گردشگرانی از شهرهای دور و نزدیک و حتی از کشورهای همسایه برای دیدن آن به منطقه سفر می نمایند.

جاذبه های باغ ملک برای گردشگران داخلی و خارجی

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، پیمان نبهانی گفت: باغ ملک محصور میان باغ ها و مزارع سرسبز دارای سه بخش، چهار شهر و هشت دهستان است که هر بخش آن خوشه ای از جاذبه های گردشگری از نوع خاص دارد. جاذبه هایی که با اندک توجه و همگرایی در برنامه های توسعه و مدیریت، توان تبدیل شدن به محور گردشگری در سطح ملی و فراملی را دارا هستند.

او بابیان این که جمعیت شهرستان باغ ملک حدود 105 هزار نفر و ارتفاع آن از سطح دریا 917 متر است، اظهار کرد: کوهستان، مزارع سرسبز و حیات جانوری و گیاهی تشابهاتی هستند که در سه بخش شهرستان وجود دارند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: باغ ملک منطقه ای است که از کوه های بادرنگان در شمال و کوه های زرین و دیوانه در جنوب تشکیل شده است، این در حالی است که مهم ترین پوشش گیاهی منطقه را نیز بلوط و افرا تشکیل می دهد.این منطقه مهم ترین محل رویش گیاهان دارویی و صنعتی همچون گل گاوزبان، خاکشیر، گون و کتیرا محسوب می گردد.

او اضافه نمود: حیات جانوری غالب در منطقه، روباه، شغال، گرگ، بزکوهی، قوچ، میش، گراز، خرگوش، کبک، قرقاول است که به دلیل وفور، برخی از این جانوران منطقه ای شکار نیز می شوند.

نبهانی با اشاره به بخش صیدون باغ ملک توضیح داد: این بخش باوجود امام زاده سید بهزاد و امام زاده عبدالله و روستاهای زیبایی همچون سرآسیاب، طلاور و رودزیر، ظرفیتی بی نظیر برای رونق گردشگری سیاحتی و زیارتی برای مردم استان و خارج از استان است. افزون بر این، ترمیم روستاها در جهت امام زاده ها و تبدیل آن ها به اقامتگاه های بوم گردی موضوعی است که به افزایش فعالیت گردشگری در منطقه یاری شایانی می نماید. همچنین در بخش صیدون درخت بادام فراوان و خداداد بر سینه کوه می روید و محل ارتزاق مردم و نشانه ای از بخشندگی بشروحجر در این خطه از استان است.

او در ادامه اضافه نمود: بخش میداوود نیز با مزارع سرسبز و برنج معروفش شناخته می گردد و نمی توان از خرید این برنج در هنگام سفر به منطقه به سادگی گذشت.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی خوزستان همچنین به بخش مرکزی باغ ملک اشاره نمود و گفت: این بخش، دارای جاذبه هایی است که در هر زمان از سال همیشه گردشگرانی از شهرهای دور و نزدیک و حتی از کشورهای همسایه برای دیدن آن ها به منطقه سفر می نمایند.روستاهای فوق العاده زیبا که از ابوالعباس آغاز و به رباط و بارگاه حضرت سلیمان ختم می شوند و یا جهتی که از قلعه تل آغاز شده و با گذر از جنگل و سایت گردشگری بلوط و روستای تاریخی تمبی به روستای زیبای مال آقا ختم می گردد.

او اضافه نمود: همچنین رودخانه جاری که از بین درختان متراکم روستاها می گذرد، جاذبه ای بی بدیل است که فقط در روستاهایی ازجمله رباط می توان آن را دید و لذت برد. این در حالی است که خانه های بوم گردی در مجاورت بارگاه حضرت سلیمان و نزدیکی به جنگل و نیز همکاری مردم روستا در تأمین امنیت و فضای اقامت مثال زدنی است.

نبهانی رباط و مال آقا را پیشنهادی دائمی دربسته های سفر گردشگران ورودی به خوزستان معرفی کرد و از عموم مسافران و گردشگران خواست تا این منطقه را حتماً تجربه و به دیگران هم پیشنهاد نمایند.

منبع: میراث آریا

به "جاذبه های باغ ملک برای گردشگران داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های باغ ملک برای گردشگران داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید