تراژدی مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش

به گزارش وبلاگ نیما، خبرنگاران: اعضای یک خانواده 5 نفره که قصد مهاجرت به بریتانیا را داشتند و با درخواست پناهندگی این کشور محل زندگی خود در روستای گلینه از توابع شهرستان سردشت آذربایجان غربی را ترک نموده بودند هنگام عبور از کانال مانش در آب های میان فرانسه و بریتانیا غرق شدند. این در حالی است که کودک 15 ماهه این خانواده هنوز پیدا نشده است.

تراژدی مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از یورونیوز، این حادثه روز سه شنبه 6 آبان در حالی رخ داد که اعضای این خانواده یعنی رسول ایران نژاد 35 ساله، همسرش شیوا محمدپناهی 35 ساله، آنیتا ایران نژاد 9ساله، آرمین ایران نژاد 6 ساله و آرتین 15 ماهه سوار بر قایق به همراه چند پناهجوی دیگر در حال عبور از کانال مانش برای رفتن به بریتانیا بودند که قایق واژگون شد و در این حادثه رسول ایران نژاد غرق شد و همسر و 2 فرزند خردسال آنها بر اثر ایست قلبی جان باختند،اما هنوز خبری از سرنوشت کودک 15 ماهه آنها نیست. 15 نفر دیگر از سرنشینان قایق که گفته می گردد ایرانی بودند به بیمارستان منتقل شده اند و گمان می رود 2 نفر دیگر نیز در دریا گم شده باشند. بر اساس گزارش ها قایق حامل پناهجویان ظرفیت 17 نفر را داشته اما قاچاقچیان 27 نفر را در آن گنجانده بودند؛ از سوی دیگر اداره هواشناسی بریتانیا نیز از قبل درباره شرایط بد هوا و باد های شدید در منطقه کانال مانش هشدار داده بود.

قایق غرق شده در حدود 2 کیلومتری ساحل فرانسه به طور اتفاقی توسط یک قایق بادبانی در حال عبور در ساعت 9:30 صبح به وقت محلی شناسایی شد و موضوع بلافاصله به اطلاع مقام های فرانسوی رسید؛ در عملیات نجات و جست و جو 4 فروند شناور فرانسوی، یک فروند بالگرد بلژیکی و یک قایق ماهیگیری فرانسوی شرکت داشتند اما زمانی که تیم های امداد و نجات رسیدند، قایق پناهجویان غرق شده بود.

رسول ایران نژاد کارگر ساختمانی و همسرش خانه دار بود اما به قصد مهاجرت از سردشت به ترکیه و از ترکیه به ایتالیا رفتند. آنها در ایتالیا 20 روز قرنطینه شده و بعد به سمت فرانسه حرکت کردند و 20 روز هم در جنگل های شمال فرانسه بودند آنها برای رفتن به انگلستان چند باری با قطار اقدام کردند اما هر بار پلیس آنها را به کمپ بازگرداند تا اینکه شب آخر با یک فایل صوتی به خانواده شان پیغام دادند که می خواهند سوار قایق شوند؛ قایقی که به مقصد نمی رسد.

یکی از دوستان این خانواده که در کمپ شمال فرانسه با آنها بوده، نوشته است این خانواده 80 میلیون تومان خرج نموده و به قاچاق بر داده اند، آنها تمام سرمایه شان را برای این کار گذاشتند.

دادستان شهر دانکرک فرانسه تحقیقات درباره علت غرق شدن این کشتی را آغاز نموده است.این سازمان گفت ایجاد یک سیستم جدید که به پناهجویان اجازه می دهد از خارج از مرزهای خود به بریتانیا پناهنده شوند، می تواند به گذرگاه های دریایی ترسناک و پرخطر خاتمه دهد و از بروز فجایع این چنین جلوگیری کند.

کانال مانش، بین فرانسه و بریتانیا یکی از پررفت و آمدترین آبراه های دنیا است و عبور از آن با شناورهای کوچک بخصوص در فصل زمستان و روزهایی که دریا طوفانی است، بسیار خطرناک است.

کمال حسین پور نماینده سردشت نیز در نامه ای از وزارت امور خارجه ایران درخواست نموده مقدمات پیگیری بازگرداندن اجساد به کشور را فراهم کند. وی درباره مهاجرت جوانان سردشت به رویداد24 گفت: این موضوع از حدود 5 ماه پیش در سردشت آغاز شده است؛ تا جایی که تا کنون بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت نموده اند. بیشتر این مهاجران را مردان و حدود 20 تا 30 درصد به صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت نموده اند.

منبع: اقتصادنیوز

به "تراژدی مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراژدی مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید