اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت می شود

به گزارش وبلاگ نیما، رئیس جمهوری ترکیه گفت، شرایط در ادلب سوریه با وجود حوادث اندکی که در بزرگراه ام4 (M4) رخ می دهد، در حال تثبیت شدن است.

اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت می شود

به گزارش وبلاگ نیما، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی تی آرتی گفت: گاهی اوقات مشکلاتی در بزرگراه ام4 بروز می کند اما در کل، اوضاع به خوبی پیش می رود و 200 هزار آواره به خانه بازگشتند.

اواخر فوریه شرایط در ادلب پیچیده شد؛ تروریست های هیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) حمله گسترده ای به مواضع نیروهای دولتی سوریه به راه انداخت. ارتش سوریه هم واکنش متقابل نشان داد. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش ترکیه که قرار نبوده در آنجا باشد، هم هدف گرفته شد.

پس از نشست ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در پنجم مارس، امکان ارتقای اوضاع فراهم شد و طرفین یک سند مشترک را تایید کردند که تعهد آن ها به فرمت آستانه را بار دیگر تحکیم می کند و آتش بس اعلام شد. علاوه بر این، مسکو و آنکارا توافق کردند گشت زنی مشترک در بزرگراه مهم ام4 انجام دهند.

رایزنی با پوتین، جانسون و مرکل

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که با رهبران انگلیس، آلمان و روسیه درباره احیای گردشگری از این کشورها به سمت ترکیه رایزنی تلفنی داشته است. گردشگری ترکیه پس از شیوع کروناویروس زمین گیر شد.

اردوغان به تی آرتی گفت: من با پوتین صحبت کردم و به او گفتم که دل روس ها برای ترکیه تنگ شده است و اجازه دهید آن ها بیایند. دیروز متوجه شدیم که فدراسیون روسیه ترکیه را وارد فهرست کشورهایی کرده است که سفر شهروندانش به آنجا آزاد است.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: بعد با بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) گفت وگو داشتم. آن ها هم ترکیه را به فهرست چنین کشورهایی اضافه کردند. من با آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) هم صحبت خواهم داشت و امیدوارم به توافقی دست پیدا کنیم.

27 مارس، در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، روسیه پروازهای چارتر و عادی به دیگر کشورها را متوقف کرد. موارد استثنا شامل پرواز شهروندان دیگر کشورها به خانه هایشان و همچنین انتقال بار، پست، اقلام بهداشتی، پروازهای انسان محبت آمیز، پرواز هواپیماهای خالی برای تعمیر، پروازهای ترانزیت با فرود برای سوختگیری و تغییر خدمه در روسیه و پروازهایی مطابق با تصمیمات خاص دولت روسیه می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: شرایط در ادلب سوریه تثبیت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید