2 ساعت در روز خیره شدن به گوشی خستگی دیداری می آورد

به گزارش وبلاگ نیما، توصیه ما به افرادی که نمی توانند گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ خود را کنار بگذارند این است که حداقل به ازای هر یکساعت استفاده از این وسائل، به مدتِ دو دقیقه از آن ها فاصله بگیرند. یا نورِ صفحات نمایش را کمتر نمایند و فاصله خود را با آن ها به اندازه طولِ بازو افزایش دهند.

2 ساعت در روز خیره شدن به گوشی خستگی دیداری می آورد

دانشمندان می گویند خیره شدنِ طولانی مدت به گوشی های هوشمند برای چشم ها مضر است. آن ها دریافته اند فقط دو ساعت در روز نگا کردن به صفحه نمایشِ گوشی باعثِ خستگیِ چشم می گردد.

خستگیِ چشم، یا خستگیِ دیداری، سابقاً مسئله ای بود که کارمندانی که مدت های طولانی پای کامپیوتر می نشستند، از آن شکایت می کردند.

اما افزایشِ استفاده از گوشی های هوشمند به این معنی است که مردم ساعاتِ طولانی تری از اوقاتِ فراغتِ خود را صرفِ وقت گذرانی با گوشی های خود می نمایند.

محققان 65 نفر بین سنین 18 تا 30 سال را استخدام کردند که 95 درصد از آن ها خواندنِ مطلب از روی گوشی را به خواندن از روی کتاب ترجیح می دادند. آن ها دریافتند بیش از نیمی از مشارکت نمایندگان، دقیقاً 54 درصد، به دفعات یا همواره از مسئله ای که به استفاده از صفحاتِ نمایش مرتبط بود، شکایت می کردند.

نابینایی و دوبینی عوارض جراحی زیبایی

وقتی که چشم سکته می نماید

عارضه چشمی که می تواند جوانان را به کام مرگ بکشاند

مشارکت نمایندگان از 17 بیماری که مرتبط به استفاده از صفحات نمایش است، شکایت می کردند که از بین آن ها می توان به خشکی، سوزش، حساس شدنِ چشم ها به نور و سردرد اشاره نمود. افرادی که حداقل 2 ساعت در روز از گوشی هوشمند استفاده نموده بودند بیشتر احتمال داشت که دچار قرمزی چشم شوند و آن هایی که تا 5 ساعت در روز به گوشی های هوشمند خیره شده بودند، به احتمالِ قوی تری دچار این شرایط می شدند.

افرادی که حداقل یک ساعت در روز از کامپیوتر یا لپ تاپ خود - برای خواندن، تماشای تلویزیون یا مطالعه - استفاده نموده بودند، گزارش دادند که اشیاء را در فواصلِ دور با وضوحِ کمی تشخیص می دهند.

نویسنده ارشد مقاله، مَدیسون فریزر، از دانشگاهِ اِریزونا، گفت: مطالعه ما نشان می دهد که بین خستگِ دیداری و استفاده طولانی مدت از گوشی های همراه ارتباط وجود دارد؛ و با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند، خستگی دیداری به طرز چشمگیری افزایش میابد.

توصیه ما به افرادی که نمی توانند گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ خود را کنار بگذارند این است که حداقل به ازای هر یکساعت استفاده از این وسائل، به مدتِ دو دقیقه از آن ها فاصله بگیرند. یا نورِ صفحات نمایش را کمتر نمایند و فاصله خود را با آن ها به اندازه طولِ بازو افزایش دهند.

فریزر اضافه نمود: خستگیِ دیداری ممکن است مشکلِ بزرگی به نظر نرسد، اما می تواند باعثِ سردرد و عملکردِ ضعیف در مدرسه و محلِ کار گردد.

تحقیقات نشان می دهد روشناییِ زیاد صفحاتِ نمایش می توانند تابشِ خیره نماینده ایجاد کند. اگر افراد نورِ صفحه را کاهش دهند، مسائلِ ناشی از تابشِ خیره نماینده را کاهش می دهند.

تحقیقِ دیگری که در سال 2008 در دانشگاهِ آستون در بیرمنگام اجرا شده است نشان می دهد استفاده از گوشی های هوشمند با خشکیِ چشم در بچه ها مرتبط است. این پژوهش می گوید خیرگی به گوشی های تلفن و پلک نزدن برای مدتِ طولانی باعث خشکی، سوزش و احساسِ وجودِ جسم خارجی در چشم می گردد.

منبع: Daily Mail

ترجمه: سایت وبلاگ نیما

منبع: فرادید

به "2 ساعت در روز خیره شدن به گوشی خستگی دیداری می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 ساعت در روز خیره شدن به گوشی خستگی دیداری می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید