یک شخصیت داستانی جدید از مژگان کلهر به بچه ها معرفی گردید

به گزارش وبلاگ نیما، مجموعه سه جلدی الینا نوشته مژگان کلهر توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

یک شخصیت داستانی جدید از مژگان کلهر به بچه ها معرفی گردید

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ نیما، 3 عنوان از مجموعه کتاب های داستانی الینا نوشته مژگان کلهر به تازگی برای بچه ها توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

شخصیت محوری مجموعه الینا دختربچه ای با همین نام است که خودش را این گونه معرفی می نماید: اسم من الیناست، اما دوست هایم الی صدایم می زنند. من عاشق مهمانی رفتن و پیتزا و موبایلم (ولی، چون خودم موبایل ندارم همه اش آویزان موبایل مامان می شوم). در گوشتان بگویم از دو چیز هم خیلی بدم می آید: مشق شب و کوکوسبزی!

مجموعه الینا برای بچه هایی نوشته می گردد که دوست دارند کتاب بخوانند و بلندبلند هم بخندند و یک عالمه اطلاعات معرکه عجیب و غریب به دست بیاورند که با آن ها، دوست هایشان را شگفت زده نمایند. تصویرگری کتاب های این مجموعه توسط سارا طبیب زاده انجام می گردد. مخاطبان اصلی کتاب های الینا، بچه ها گروه سنی ب و ج هستند.

اولین کتاب این مجموعه الینا در عروسی به صرف خارش است و داستانش از آن جایی آغاز می گردد که خانم بهداشت مدرسه الینا به او می گوید بین موهایش چند تار موی سفید دارد. در کتاب اول و دیگر کتاب ها، الینا ابتدا دور و بری هایش را به بچه ها معرفی می نماید: بابا، مامان، برادرش، خانم آشنا که هیچ چیزی از چشمش دور نمی ماند و سالینا پُزی ترین دختر کلاس؛ و سپس قصه را آغاز می نماید. کتاب اول در 15 فصل نوشته شده است.

الینا در مسابقه فوتبال؛ قرمز یا آبی؟ هم عنوان دومین کتاب مجموعه پیش رو است. کتاب دوم مجموعه الینا هم با 12 فصل نوشته شده است. داستان جلد هم از جایی آغاز می گردد که الینا در خانه نشسته و دارد با نخ و مهره برای خودش گردنبند درست می نماید. پدرش می آید و از او می پرسد از تنها ماندن در خانه نمی ترسد؟ و وقتی الینا علتش را می پرسد، پدر می گوید می خواهد با دوستانش به تماشای مسابقه فوتبال برود...

سومین کتاب مجموعه الینا هم الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی نام دارد که مانند جلد دوم، 12 فصل دارد و قصه اش از جایی آغاز می گردد الینا می گوید خانه بغلی خانه شان خالی است و از تویش سروصدا های عجیب و غریب می آید. الینا از بچه هایی که کتاب را می خوانند می پرسد اگر جای او بودند، حاضر بودند بی خیال این مساله بشوند یا سعی می کردند مثل او مچ سارق را بگیرند؟ خب او هم برای همین کار، تبدیل به کارآگاه شد و ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "یک شخصیت داستانی جدید از مژگان کلهر به بچه ها معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شخصیت داستانی جدید از مژگان کلهر به بچه ها معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید