علی نژاد: اگر فیفا نپذیرد، اساسنامه را اصلاح می کنیم، وزارت ورزش در تغییرات پرسپولیس دخالتی نمی کند

به گزارش وبلاگ نیما، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ما بر اساس قوانین بین المللی عمل می کنیم و اگر فیفا موافقت نکند، اساسنامه را تغییر می دهیم.

علی نژاد: اگر فیفا نپذیرد، اساسنامه را اصلاح می کنیم، وزارت ورزش در تغییرات پرسپولیس دخالتی نمی کند

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ نیما، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: تغییرات در باشگاه پرسپولیس داخلی است و وزارت دخالت نمی نماید.

او اظهار کرد: تغییرات اجرا شده داخلی است و در این زمینه وزارت ورزش و جوانان ورود نمی نماید. این درست نیست که وزیر بخواهد در مورد جزئیات این باشگاه ورود کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه انصاری فرد اعلام نموده است ما بر حسب دستور از وزارت ورزش و جوانان تغییراتی را در باشگاه ایجاد کردیم، اضافه نمود: من به شدت این مسئله را تکذیب می کنم و اطلاعی از این موضوع ندارم. این موضوع داخلی است و ارتباطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد فیفا موافق نباشد اساسنامه را اصلاح می کنیم.

علی نژاد همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات فدراسیون فوتبال طی زمان مقرر برگزار خواهد شد یا خیر، توضیح داد: طی نامه ای که از فیفا دریافت کردیم، به ما تأکید نموده است که انتخابات برگزار نگردد. اگر فیفا موافق برگزاری انتخابات نباشد ما اساسنامه را اصلاح خواهیم کرد. به هر صورت ما براساس چارچوب قواعد و مقررات بین الملل حرکت می کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که انتخابات برگزار نگردد مطابق قوانین بین المللی پیش در مورد انتخابات دو و میدانی اگر کسی احساس می نماید حقی از او ضایع شده به نهاد های نظارتی مراجعه کند.

او همچنین درباره شکایت بعضی از روسای هیئت های دو و میدانی به نتیجه انتخابات، اظهار کرد: اگر فردی احساس می نماید در این انتخابات حقی از او ضایع شده است باید به نهاد های نظارتی مراجعه کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید نمود: ما در حال آنالیز هستیم و تا امروز مسئله ای در این زمینه وجود نداشته است ضمن اینکه نامه هایی وجود دارد که ادعای بعضی دوستان را رد می نماید.

علی نژاد گفت:ما طبق قانون عمل می کنیم و تا امروز برخلاف قانون پیش نرفته ایم. ضمن اینکه باید بگویم اصرار خود رسانه ها به برگزاری انتخابات است تا فدراسیون ها از بلاتکلیفی خارج شوند زمانی که انتخاباتی برگزار نمی گردد.

او یادآور شد: خود رسانه ها به ما ایراد می گیرند که چرا برگزار نمی گردد؛ من توقعی که از دلسوزان یک رشته دارم این است که از روش هایی استفاده نکنند که مجامع به خاطر اینکه به حد نصاب نرسد برگزار نگردد. اگر به موقع کسب سهمیه کنیم قطعا کمیته بین المللی المپیک چاره ای جز جابه جایی زمان المپیک ندارد.

علی نژاد درباره تعویق المپیک و اینکه محتمل است که در زمان معین شده بازی های المپیک برگزار نگردد، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در حال حاضر درگیر آن هستیم سهمیه های المپیک است به طوری که هیچ کشوری حاضر نیست میزبانی کشورهایی، چون ایران، چین، کره جنوبی و... را بپذیرد و این با روح المپیک مغایرت دارد. اگر نتوانیم به موقع کسب سهمیه کنیم قطعا کمیته بین المللی المپیک چاره ای جز جابه جایی زمان المپیک ندارد؛ البته تا امروز هیچ چیزی اعلام نشده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه نمود: آنچه که مسلم است این ویروس در خوشبینانه ترین حالت تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد و کمیته بین المللی المپیک دوست ندارد سلامت ورزشکاران به خاطر این مسئله به خطر بیفت.

او درباره حضور شروین اسبقیان به عنوان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، گفت: من از همه اعضای مجمع تشکر می کنم که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا امروز در مجمع حضور پیدا نموده اند. فدراسیون جانبازان و معلولان بعد از انقلاب شکل گرفته است، اما رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معاون وزیر توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اضافه نمود: با توجه به اینکه بازی های پارالمپیک 2020 را در پیش داریم همگرایی و همکاری خانواده جانبازان و معلولان سبب خواهد شد تا ما بتوانیم به نتیجه خوبی در توکیو دست پیدا کنی.

او درباره برگزاری مجمع در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این فدراسیون درگیر پارالمپیک توکیو است به همین دلیل کوشش کردیم با رعایت تمام اصول بهداشتی بتوانیم این فدراسیون را به ثبات نسبی برسانیم تا از بلاتکلیفی خارج گردد انتخابات تنیس به سال بعد موکول می گردد.

علی نژاد درباره شرایط تنیس، گفت: کوشش ما بر این بود تا انتخابات این فدراسیون نیز همانند جانبازان و معلولان و دو و میدانی تا قبل از انتها سال برگزار گردد، اما، چون هنوز بعضی از نامزد ها تأیید صلاحیت آن ها نیامده بود ما مجبورشدیم انتخابات را به سال آینده موکول کنیم. قطعا در فروردین با تأیید صلاحیت بعضی از کاندیدا ها انتخابات تنیس نیز برگزار خواهدشد.

سیامند رحمان پهلوان بزرگی بود

علی نژاد در مجمع انتخابات فدراسیون جانبازان، درگذشت سیامند رحمان را تسلیت گفت و اضافه نمود: سیامند پهلوان بسیار خوبی بود. امیدوارم ورزشکاران دیگر ما به سلامت باشند همدلی به موفقیت ورزشکاران این رشته در پارالمپیک یاری می نماید.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، بیان کرد: از اعضای مجمع تشکر می کنم که با وجود ویروس کرونا آمدند، همان طور که گفتم ما ویروس بلاتکلیفی را خطرناک تر از کرونا می دانیم. از زحمات صمیمی هم تشکر می کنم. حضور خسروی وفا هم باعث می گردد فدراسیون بتواند از تجربیات او و همینطور صمیمی استفاده کند.

علی نژاد یادآور شد: فدراسیون جانبازان و معلولان بعد از انقلاب شکوفا شده است و این خانواده کارش را خوب انجام داده است. پیشرفت متوقف نمی گردد و می توان شرایط بهتری هم داشت به شرطی که همه در کنار هم باشیم. این همدلی برای شرایط خوب در پارالمپیک یاری می نماید.

معاون وزیر ورزش گفت: اگر امروز انتخابات را برگزار نمی کردیم معلوم نبود این ویروس تا کی در کشورمان باقی می ماند به همین دلیل انتخابات تا شهریور و مهر به تعویق می افتاد به خاطر همین اصرار داشتیم انتخابات برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "علی نژاد: اگر فیفا نپذیرد، اساسنامه را اصلاح می کنیم، وزارت ورزش در تغییرات پرسپولیس دخالتی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: اگر فیفا نپذیرد، اساسنامه را اصلاح می کنیم، وزارت ورزش در تغییرات پرسپولیس دخالتی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید