عراق، ناتو روی دیگر اشغالگری آمریکا، نمایندگان از دخالت های گسترده واشنگتن به ستوه آمده اند

به گزارش وبلاگ نیما، مواضع روز گذشته دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) درباره افزایش نظامیانش در عراق با مخالفت عراقی ها روبرو شده است.

عراق، ناتو روی دیگر اشغالگری آمریکا، نمایندگان از دخالت های گسترده واشنگتن به ستوه آمده اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیما به نقل از المعلومه، جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای دیالی در واکنش به تصمیم ناتو برای افزایش نیروهایش در عراق، بیان نمود: هرگونه افزایش نظامیان ناتو در عراق مردود است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ نیما بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ نیما بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و کشور ما نیروهای زیادی دارد که توان مقابله با هر حمله تروریستی که امنیت شهروندان را در هر نقطه عراق تهدید کند، دارند.

المعموری تاکید نمود: تصمیم ناتو با هدف اشغال عراق تحت عنوان بین المللی طبق خواسته آمریکاست به ویژه که بیشتر نظامیان عضو ناتو آمریکایی هستند.

وی اضافه نمود: مجلس یک سال پیش شرایط نیروهای خارجی را معین نموده و خواهان خروج آنها شده و این به مثابه تصمیم مردم عراق است و هرگونه افزایش نیروهای خارجی به مثابه نقض حاکمیت عراق است.

وی از دولت عراق خواست که موضع خود را در این باره معین کند به ویژه که این مورد مخالفت شدید مردمی است و تنش هایی ایجاد می نماید که ما نیازی به آن نداریم.

افزایش نیروهای ناتو به دولت عراق بستگی دارد

از سوی دیگر علی التمیمی کارشناس حقوقی عراقی هم بیان نمود: همه چیز به دولت عراق مربوط است که با ورود این نیروها موافقت یا مخالفت کند.

وی اضافه نمود: دولت عراق می تواند خروج ائتلاف بین المللی را رقم بزند و از شورای امنیت بخواهد که به حضور نیروهای خارجی در عراق پیان دهد؛ زیرا حضور این نیروها با موافقت شورای امنیت و به درخواست دولت عراق اتفاق افتاده است.

التمیمی تاکید نمود: هیچ نظامی خارجی بدون اجازه دولت عراق نمی تواند که وارد عراق گردد.

عدم واکنش در قبال افزایش نیروهای ناتو نشانه سلطه سفارت آمریکا در بغداد است

محمد کریم الساعدی تحلیلگر سیاسی عراقی از سکوت دولت عراق در قبال اقدامات سفارت آمریکا انتقاد کرد و گفت: سکوت مشکوکی از سوی دولت عراق در قبال افزایش نیروهای خارجی در عراق وجود دارد و این سکوت نشانه توافقی برای این افزایش است.

وی اضافه نمود: حمله اربیل با هدف افزایش نیروهای خارجی اتفاق افتاده است.

الساعدی گفت: عدم موضعگیری دولت عراق در قبال افزایش نیروهای ناتو در عراق نشانگر سلطه سفارت آمریکا بر تصمیم سیاسی عراق است.

پس از شکست آمریکا از مقاومت به دنبال بازگشت با ناتو است

عباس العرداوی تحلیلگر سیاسی عراقی هم گفت: آمریکا پس از اینکه نیروهای مقاومت عراق آن را در تنگنا قرار دادند به دنبال ترفند دیگری است تا در عراق حضور یابد.

وی اضافه نمود: آمریکا از یک سو از کاهش نیروهایش در عراق دم می زند و از سوی دیگر نیروهای ناتو در عراق را افزایش می دهد. ناتو همان نیروهای آمریکایی هستند که با نام ناتو و بازی جدید آمریکا قصد حضور در عراق را دارند.

العرداوی تاکید نمود: نیروهای ناتو تحت فرماندهی آمریکاست و روی دیگر اشغالگری آمریکا و نمی توان در قبال آن سکوت کرد. مجلس باید تحرک جدی انجام دهد و به دولت فشار وارد کند و اجازه بازی به ناتو ندهد.

دخالت های گسترده آمریکا نمایندگان مجلس عراق را به ستوه آورده است

فاضل جابر نماینده فراکسیون صادقون در مجلس عراق هم بیان نمود: بعضی تحرکات از سوی سفارت آمریکا با هدف دخالت در پرونده انتخابات به بهانه نظارت بین المللی وجود دارد.

حامد عباس نماینده وابسته به ائتلاف الفتح عراق هم بیان نمود: دخالت های آمریکا به نقض حاکمیت عراق و ارتکاب جنایات محدود نمی گردد و به امور امنیتی رسیده است و این کشور در همه جزئیات امور امنیتی دخالت می نماید.

بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق هم بیان نمود: اقدامات سفارت آمریکا در بغداد و رزمایش نظامی و ایجاد وحشت در میان ساکنان پایتخت عراق، مستلزم موضع روشن و صریح دولت الکاظمی است.

یادآور می گردد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه در کنفرانس ویدئویی وزرای دفاع کشورهای عضو گفت: ناتو تصمیم خود را برای گسترش مأموریت آموزشی خود در عراق تأیید نموده است، میخواهد تعداد نیروهای خود را به تدریج از 500 به چهار هزار نفر افزایش دهد.

ستولتنبرگ گفت: ما تصمیم گرفتیم ماموریت های آموزشی ناتو را در عراق گسترش دهیم تا از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم پشتیبانی نموده و از بازگشت داعش (ممنوع در روسیه) جلوگیری کنیم. تعداد نیروهای تحت ماموریت ما از 500 به حدود 4000 نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است که در اوایل آوریل، وزرای خارجه ناتو طی یک کنفرانس ویدیویی درباره گسترش مأموریت این سازمان در عراق توافق کردند. به طور ویژه، وزرای خارجه ناتو توافق کردند که مأموریت ناتو شامل آموزش درجه داران، دریانوردان و پلیس فدرال عراق خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، ناتو روی دیگر اشغالگری آمریکا، نمایندگان از دخالت های گسترده واشنگتن به ستوه آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ناتو روی دیگر اشغالگری آمریکا، نمایندگان از دخالت های گسترده واشنگتن به ستوه آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید