تصفیه کارآمد آب با جذب بیشتر فلزات سنگین

به گزارش وبلاگ نیما، پژوهشگران ژاپنی برای تصفیه کارآمدتر آب، فرآیند جدیدی ابداع نموده اند که ظرفیت نانوکربن ها را در جذب فلزات سنگین افزایش می دهد.

تصفیه کارآمد آب با جذب بیشتر فلزات سنگین

به گزارش وبلاگ نیما و به نقل از فیز، دانشمندان دانشگاه ناگویا (Nagoya University) در ژاپن، فرآیندی برای ساخت ابداع نموده اند که می تواند توانایی نانوکربن ها را در پاکسازی آب از فلزات سنگین بهبود ببخشد. شاید این کوشش ها بتواند به بهبود دسترسی به آب در سراسر دنیا یاری کند.

نانوکربن های گوناگونی در حال حاضر برای تصفیه آب و فاضلاب مورد آنالیز و استفاده قرار می گیرند که می توانند گازها، ترکیبات آلی و یون های فلزات سنگین را جذب نمایند اما قدرت جذب، ضعیف است و موجب می گردد که کارآیی نانوکربن ها به صورت مطلوب صورت نگیرد.

دانشمندان برای بهبود جذب نانوکربن ها، مولکول هایی را به آنها اضافه می نمایند که می توانند پیوندهای شیمیایی قوی تری را با فلزات سنگین شکل دهند. دانشمندان سعی کردند تا راهی پیدا نمایند که بتوانند همه سطوح در دسترس را برای جذب یون فلز به کار ببرند. این کار می تواند ظرفیت نانوکربن را برای جذب بیشتر یون های فلز افزایش دهد.

دانشمندان دانشگاه ناگویا در این پژوهش، روش جدیدی را ابداع کردند که در مقایسه با روش های متداول می تواند یون های فلزات سنگین را به صورت کارآمدتری جذب کند.

ناگاهیرو سایتو (Nagahiro Saito)، دانشمند علوم مواد دانشگاه ناگویا و سرپرست این پژوهش گفت: روش ما می تواند ظرفیت جذب نانوکربن ها را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. شاید این روش جدید بتواند به کاهش هزینه تصفیه آب یاری کند و موجب گردد که مردم سراسر دنیا تا سال 2030، به آب آشامیدنی ایمن و سالم دست یابند.

این پژوهش، در مجله ACS Applied Nano Materials به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصفیه کارآمد آب با جذب بیشتر فلزات سنگین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه کارآمد آب با جذب بیشتر فلزات سنگین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید