برگزاری انتخابات در بولیوی، اکوادور و پرو

به گزارش وبلاگ نیما به نقل از فارین پالیسی، بولیوی فردا یکشنبه صحنه برگزاری دور دوم انتخابات محلی خواهد بود؛ رقابت هایی که می تواند منجر به افزایش قدرت هواداران ایوو مورالس گردد.

برگزاری انتخابات در بولیوی، اکوادور و پرو

دور اول انتخابات محلی بولیوی در اسفند ماه برگزار شده بود.

پس از برگزاری انتخابات محلی در تاریخ 7 مارس (18 اسفند) با وجود پیشتازی جنبش به سوی سوسیالیسم (ماس) به دلیل نزدیکی آراء، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

جنبش به سوی سوسیالیسم (ماس) حزبی سوسیالیستی در بولیوی است که در سال 1977 میلادی تاسیس شده و تحت رهبری ایوو مورالس رهبر حزب چپگراست.

در کشور پرو نیز فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد.

در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرو، نام ورونیکا مندوزا و پدرو کاستیّو از دو حزب چپگرای ترقی خواستار با هم برای پرو و پروی آزاد برجسته است.

بر اساس این گزارش، 5 میلیون شهروند دارای حق رأی پرویی روز یکشنبه همزمان با انتخاب رئیس جمهوری آینده، 128 نماینده مجلس آینده را برای مجلس تک مجلسی این کشور برمی گزینند.

اکوادور نیز فردا یکشنبه صحنه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

این رقابت بین آندرس آرائوس از حزب امید ترقی خواستار و گیرمو لاسو از حزب میانه راستگرا رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می نمایند.

اگرچه رافائل کورّه آ رئیس جمهوری سابق اکوادور در این دور از انتخابات حضور ندارد اما حمایت او از آرائوس اقتصاددان چپگرا که به دنبال یکپارچه سازی آمریکای لاتین و حفظ حاکمیت کشورهاست، سیل آراء بسیاری از مردم را به سوی آرائوس گسیل داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری انتخابات در بولیوی، اکوادور و پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات در بولیوی، اکوادور و پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید