استقبال دانشجویان خارجی از آزمون سامفا افزایش یافت

به گزارش وبلاگ نیما، معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور گفت: میزان استقبال داوطلبان خارجی برای تحصیل در ایران به وسیله آزمون سمفا با شیب تندی رو به افزایش است.

استقبال دانشجویان خارجی از آزمون سامفا افزایش یافت

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نیما به نقل از وزارت علوم، بهادر باقری معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: پنجمین آزمون استاندارد و زبان و ادبیات فارسی در بخش های نوشتاری، گفتاری، درک مفاهیم و شنیداری شهریورماه سال 98 مابین صد ها نفر از داوطلبان آزمون زبان فارسی ورود به دانشگاه های کشور با موفقیت برگزار گردید.

باقری ادامه داد: این آزمون بر اساس آیین نامه مصوب سال 1396 وزارت علوم و بر اساس توضیح وظایف قانونی این وزارت برگزار گردیده و مقرر است که هر سال در سه مرحله؛ خرداد، شهریور و دی ماه انجام گردد.

وی با بیان اینکه استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از این آزمون با شیب تندی رو به افزایش است؛ توضیح داد: سامفا، آزمون دانشگاهی است و در سطح کیفی، ملاک ورود و تحصیل کردن در دانشگاه های داخل کشور تنها این آزمون است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقبال دانشجویان خارجی از آزمون سامفا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال دانشجویان خارجی از آزمون سامفا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید