استاندارسیستان وبلوچستان: زنان مهمترین محور توسعه جامعه هستند

به گزارش وبلاگ نیما، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، مهم ترین محور توسعه هستند و باید از اثر بخشی و ظرفیت آنان برای رسیدن به توسعه بهره برد.

استاندارسیستان وبلوچستان: زنان مهمترین محور توسعه جامعه هستند

احمدعلی موهبتی در مراسم جشن بانوی امیدکه با حضور مدیران کل، مشاورین و جمعی از بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی در تالار خاتم استانداری برگزار گردید، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن وگرامیداشت مقام والای مادر، بر لزوم بهره مندی هدفمند واثربخش از ظرفیت زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه تاکید نمود.

وی اضافه کرد: عدم حضور بانوان در عرصه های مختلف، توطئه و اندیشه بدخواهان اجتماع است و هر انسانی درحوزه ای که احساس می نماید می تواند اثر گذار و توانمند باشد باید حضور یابد.

وی ادامه داد: اگر می گوییمفاطمه فاطمه استدلیلش رسالت روشن و نیکی است که این بانوی برگزیده دو عالم آن را به خوبی نشر داده است، از این رو باید بانوان در هر عرصه ای که هستند اعم از مدیریت های سیاسی و اجتماعی، باید آگاهانه فعالیت نمایند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به دوم اسفندماه، روز برگزاری انتخابات یادآور شد: در چهار حوزه انتخابیه استان زنان در کارزار انتخاباتی مشغول رقابت هستند و 60 درصد از بانوانی که داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند، صلاحیت شان مورد تایید قرار گرفته است.

موهبتی همچنین اضافه کرد:حسب دستور رئیس جمهور و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که اختصاص 30 درصد از پستهای سرپرستی و مدیریتی به حوزه بانوان را پیش بینی نموده است،

کوشش می کنیم این مهم تحقق یابد و خوشبختانه در استان سیستان وبلوچستان این امر تاحدودی محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مدیران براساس شایستگی انتخاب شوند، اضافه کرد: باید در جامعه به فرهنگ سازی و ارزشگذاری بر مفاهیمی نظیر کار، جهاد و کرامت انسانی یاری کرد و خوشبختانه بانوان در این حوزه ظرفیت بسیار ارزشمندی را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استاندارسیستان وبلوچستان: زنان مهمترین محور توسعه جامعه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارسیستان وبلوچستان: زنان مهمترین محور توسعه جامعه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید