آغاز ماجراجویی جهانی هندبال ایران با شکست کره جنوبی

به گزارش وبلاگ نیما، تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا برابر کره جنوبی به میدان می رود، مسابقه ای که پیروزی در آن هندبال ایران را جهانی می کند.

آغاز ماجراجویی جهانی هندبال ایران با شکست کره جنوبی

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ نیما، تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات انتخابی جهانی از ساعت 18:30 امروز (پنجشنبه) برابر کره جنوبی به میدان می رود، دیداری که برنده آن به جمع چهار تیم پایانی صعود خواهد کرد و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب می کند. آخرین حضور ایران در مسابقات جهانی به سال 2015 باز می شود، جایی که تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سوم ایستاد و راهی قطر شد. حالا شاگردان حبیبی تنها یک قدم تا مسابقات جهانی قاهره فاصله دارند و رسیدن به این میدان جهانی جز با قربانی کردن کره جنوبی محقق نخواهد شد.

کره و ایران چگونه به هم رسیدند؟

تیم ملی هندبال کشورمان در دور نخست مسابقات قهرمانی آسیا با نیوزلند و بحرین همگروه بود و با فزونی 53 بر 21 برابر نیوزلند و شکست 22 بر 20 برابر بحرین به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. ملی پوشان کشورمان در نخستین گام در دور دوم برابر کویت میزبان و در حضور 10 هزار تماشاگر با نتیجه 28 بر 24 به فزونی رسیدند، سپس برابر قطر با نتیجه 31 بر 25 شکست خوردند تا کار صعود به دور نهایی به دیدار با کره جنوبی کشیده شود.

کره جنوبی در دور اول این رقابت ها با تیم های استرالیا و عربستان همگروه بود. این تیم برابر استرالیا با نتیجه 40 بر 20 به فزونی رسید و با شکست 29 بر 27 مقابل عربستان به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. کره ای ها در تقابل با قطر 34 بر 27 شکست خوردند و سپس 34 بر 27 کویت را مغلوب کردند.

در حال حاضر در گروه دوم دور دوم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا تیم قطر با چهار امتیاز در رده نخست ایستاده و صعود خود را مسجل کرده است، کره جنوبی با دو امتیاز و تفاضل گل صفر دوم است و ایران با دو امتیاز و تفاضل گل 2- در جایگاه سوم قرار گرفته است. کویت هم بدون امتیاز در رده چهارم است و شانس صعود به دور بعد را از دست داده.

تاریخچه دیدارهای ایران و کره جنوبی/ سهم مساوی از پیروزی طی 4 سال

تیم هندبال کره جنوبی پرافتخارترین تیم آسیاست و 9 مدال طلا، سه نقره و یک برنز از ادوار گذشته این مسابقات درو کرده، اما در سال های اخیر و با قدرت دریافت تیم های عربی در هندبال قاره کهن، این تیم از روزهای اوج فاصله گرفته است و مانند گذشته قدرت مطلق آسیا نیست.

آخرین تقابل ایران و کره جنوبی به چند ماه پیش و مسابقات هندبال انتخابی المپیک 2020 در قطر باز می شود، جایی که ایران با نتیجه 28 بر 27 این تیم را شکست داد. دیدار دیگر ایران و کره جنوبی مربوط به سال 2018 است. تیم ملی هندبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در سئول برابر تیم کره جنوبی 28 بر 25 شکست خورد.

همچنین تیم ملی هندبال ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مقابل کره جنوبی با نتیجه 33 بر 28 شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید. دیدار دیگر تیم ملی هندبال ایران و کره جنوبی به مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 در منامه بحرین باز می شود، جایی که ایران پیروز شد 29 بر 28 این تیم را شکست دهد.

مصدومان به بازی با کره جنوبی می رسند؟

مصدومیت سجاد استکی، لژیونر هندبال کشورمان در نیمه نخست دیدار برابر کویت در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا باعث شد این بازیکن بازی برابر قطر را از دست بدهد. به گفته علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی کشورمان این بازیکن تا قبل از دیدار با کره جنوبی فقط استراحت می کند و کادر پزشکی تیم، مراقبت های لازم را انجام می دهد. با این شرایط حضور استکی در دیدار با کره جنوبی احتمالاً فقط در زمان های حمله خواهد بود. مجتبی کرمیان، مجتبی حیدرپور، علیرضا موسوی و الله کرم استکی نیز مصدومیت هایی دارند که جدی نیست و تیم ملی را در دیدار با کره جنوبی همراهی می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آغاز ماجراجویی جهانی هندبال ایران با شکست کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز ماجراجویی جهانی هندبال ایران با شکست کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید