خبرنگاران شبکه سارقان مسلح طلافروشی های غرب استان تهران منهدم شد

به گزارش وبلاگ نیما، تهران- خبرنگاران- رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام شبکه سارقان مسلح طلافروش های غرب استان تهران اطلاع داد و گفت: چهار فرد مسلح که اقدام به سرقت مسلحانه نموده بودند توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

خبرنگاران شبکه سارقان مسلح طلافروشی های غرب استان تهران منهدم شد

سردار علیرضا لطفی روز چهارشنبه در جمع وبلاگ نیما در این باره گفت: 28 مرداد سال گذشته چهار مرد مسلح در حالی که 2 نفر از آنها 2 قبضه اسلحه کلاشینکف و یکی از آنها تبر بدست داشت سوار بر خودروی پژو 405 نقره ای در مقابل طلافروشی در بلوار اصلی باقرشهر توقف کردند و در حالی که چهره های خود را پوشانده بودند با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شده و به سمت طلافروشی رفتند.

وی اضافه نمود: با اینکه سارقان سرقتی مرتکب نشده بودند، اما کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بی درنگ وارد عمل شدند و با آنالیز پرونده های سرقت های مسلحانه ای که پیشتر اتفاق افتاده شده بود و عاملان سرقت دستگیر نشده بودند فعالیت خود را شروع کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به پرونده های مشابه سرقت های طلافروشی گفت: 24 خرداد سال گذشته طلافروشی در منطقه ملارد به سرقت رفته بود و حدود یک ماه بعد یعنی 17 تیر همان سال طلافروشی در بهارستان و در نهایت سومین سرقت 16 مرداد سال 99 در اسلامشهر اتفاق افتاده بود و این بار نیز طلافروشی مورد سرقت مسلحانه مردان نقاب دار قرار گرفته بود.

به گفته وی، طبق اطلاعات بدست آمده سارقان در این سه سرقت حدود 20 کیلو طلا که نزدیک به 20 میلیارد تومان ارزش داشت را به سرقت برده بودند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه نمود: گرچه متهمان مسلح، صورتشان را پوشانده بودند اما شیوه و شگرد آنها برای سرقت ها شباهت زیادی داشت و همین موضوع نشان می داد که عاملان این سه سرقت، سارقان ناکام سرقت باقرشهر هستند.

وی ادامه داد: آنالیز ها برای یافتن و شناسایی متهمان مسلح ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ردپای سارقی سابقه دار را به نام کیارش بدست آوردند که سال 95 به اتهام سرقت مسلحانه صرافی در خیابان فردوسی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده بود.

لطفی بیان داشت: کیارش پس از آزادی از زندان باندی را تشکیل داده و سرقت های سریالی از طلافروشی ها را رقم زده بود و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تحقیقات دریافتند کیارش قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی دیگری در شهرستان های قم یا تفرش را دارد.

وی تاکید نمود: با معین شدن این موضوع بی درنگ کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل و پس از هماهنگی های قضایی راهی شهرستان قم شدند و در عملیاتی ضربتی و ویژه یکی از متهمان این پرونده را بازداشت کردند.

لطفی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم جوان یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری به همراه تعداد 10 تیغه خشاب و 500 فشنگ جنگی و همچنین 2 خودروی پژو 207 و پژو 405 متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آنها نصب شده بود نیز در مخفیگاه متهم جوان کشف شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت که قرار بود طلافروشی را در شهرستان تفرش سرقت کنیم که همان روز سرقت توسط کارآگاهان در مخفیگاهش دستگیر شده است.

وی اضافه نمود: در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی پایتخت پیروز شدند هویت سایر اعضای باند را شناسایی نمایند.

لطفی با بیان اینکه این مردان مسلح پس از اطلاع از شناسایی شدن خود توسط پلیس، راهی کوهستان های استان های غربی کشور شده و زندگی مخفیانه ای را شروع نموده بودند، اضافه نمود: در ادامه تحقیقات سایر اعضای این باند دستگیر شده و معین شد 2 متهم دیگر این پرونده به خاطر درگیری مسلحانه در 2 پرونده جداگانه بازداشت و در زندان یکی از شهرستان های غربی کشور به سر می برند.

رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم گفت: با دستگیری چهار نفر از اعضای این باند، متهمان به سه سرقت مسلحانه طلافروشی های غرب استان تهران و سرقت ناپیروز طلافروشی باقرشهر تهران اعتراف کردند و مدعی شدند که سرقت ها را به صورت 2 به 2 توسط 2 شبکه جداگانه که همگی هم محلی و همشهری بودند انجام داده اند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب راز سرقت های مسلحانه طلافروشی ها با دستگیری اعضای اصلی این 2 باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت برملاء شد.

لطفی خاطر نشان کرد: چندین سلاح نیز از متهمان کشف شد و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند، کشف سلاح ها، تجهیزات ممنوعه و همچنین اموال مسروقه از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شبکه سارقان مسلح طلافروشی های غرب استان تهران منهدم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبکه سارقان مسلح طلافروشی های غرب استان تهران منهدم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید