پوتین نسبت به فرار داعشی ها در حمله ترکیه به سوریه هشدار داد

به گزارش وبلاگ نیما، رئیس جمهور روسیه نسبت به فرار اسرای عضو گروه تروریستی داعش در جریان حمله ترکیه به شمال سوریه هشدار داد.

پوتین نسبت به فرار داعشی ها در حمله ترکیه به سوریه هشدار داد

به گزارش وبلاگ نیما و به نقل از رویترز، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه هشدار داد که عملیات نظامی ترکیه علیه شمال سوریه ممکن است به فرار اسرای گروه تروریستی داعش در این منطقه منجر شود.

به گفته پوتین در شمال سوریه منطقه ای قرار گرفته است که در آن جا اعضای گروه تروریستی داعش از سوی نیروی کردی تا کنون تحت نظر و مراقبت قرار داشتند، اما در حال حاضر ارتش ترکیه در حال وارد شدن به این منطقه است و کردها نیز در حال ترک و تخلیه کمپ های نظامی هستند و این شرایط ممکن است به فرار اعضای داعش منجر شود.

پوتین همچنین گفته است که اطمینان ندارد که ارتش ترکیه بتواند به سرعت این شرایط را تحت کنترل بگیرد و همین موضوع باعث نگرانی است.

پوتین این سخنان را در جریان سفر به ترکمنستان گفت.

عصر چهارشنبه به وقت محلی، رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می کند.

حملات ترکیه علیه شمال سوریه پس از آن آغاز شد که کاخ سفید گفت که در این حملات مداخله نخواهد کرد و بسیاری این اظهار نظر کاخ سفید را به منزله چراغ سبز ترامپ برای حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کردند.

فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی ضمن اعلام مخالفت با حملات صورت گرفته علیه شمال سوریه، نگرانی خود را بابت تحرکات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پوتین نسبت به فرار داعشی ها در حمله ترکیه به سوریه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین نسبت به فرار داعشی ها در حمله ترکیه به سوریه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید