عراق ، موضع ائتلاف صدر درباره نخست وزیری الکاظمی و رأی اعتماد به الزرفی

به گزارش وبلاگ نیما، یک نماینده ائتلاف سائرون عراق گفت که تمامی اعضای این ائتلاف در صورت تشکیل جلسه مجلس به دولت عدنان الزرفی رأی خواهند داد.

عراق ، موضع ائتلاف صدر درباره نخست وزیری الکاظمی و رأی اعتماد به الزرفی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیما، یک منبع مطلع در ائتلاف سائرون عراق درباره توافق اجرا شده عصر دیروز در منزل هادی العامری مبنی بر معرفی مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق به عنوان نامزد نخست وزیری جدید عراق موضع گیری کرد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: موضع ائتلاف سائرون درباره این توافق هنوز مبهم و نامشخص است. مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در زمان برگزاری این نشست یک تماس تلفنی از سوی سید عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی داشت و با وی گفت وگو کرد.اما جزئیاتی از این گفت وگو در دست نیست.

این منبع اضافه کرد: نمایندگان ائتلاف سائرون منتظر موضع گیری سید مقتدی الصدر هستند. انتظار می رود که رهبر جریان صدر، نامزد پیشنهاد شده در منزل هادی العامری را در شرایط کنونی و تا انتها مهلت قانونی عدنان الزرفی برای تشکیل دولت، رد و پس از آن موضع خود را درباره الکاظمی اعلام کند.

از سوی دیگر، علی سعدون اللامی نماینده دیگر ائتلاف سائرون در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم توضیح داد در صورتی که نشستی برای دریافت رأی اعتماد برای دولت الزرفی در مجلس تشکیل گردد، تمامی نمایندگان این ائتلاف به او رأی خواهند داد.

وی اضافه کرد: ائتلاف سائرون معتقد است که باید شخصی برای نخست وزیری انتخاب گردد و با تمام اختیارات در شرایطی که اکنون عراق در آن به سر می برد، فعالیت خود را شروع کند. موضع این ائتلاف ثابت است و با تمام نمایندگانش به دولت الزرفی در صورتی که جلسه مجلس برگزار گردد، رأی خواهد داد.

اللامی درباره انتقاد انعام الخزاعی نماینده ائتلاف سائرون از الزرفی گفت که الخزاعی به عنوان یک عضو در کمیته ارزیابی برنامه دولت در مجلس، به برنامه نخست وزیر مامور تشکیل کابینه انتقاد نموده است. من نیز اذعان دارم که در برنامه مذکور چند نکته منفی وجود دارد.

این در حالی است که بعضی از جناح های سیاسی شیعی در کوشش برای انتخاب جایگزین الزرفی و معرفی او به عنوان گزینه جدید نخست وزیری هستند زیرا نخست وزیری عدنان الزرفی را غیرقانونی و مخالف اصول و چارچوب های قانون اساسی کشور می دانند.

شب گذشته نیز رهبران بعضی جریان های سیاسی شیعه از جمله سید عمار الحکیم رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح جلسه تشکیل دادند طی آن مسئله نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری را طرح کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "عراق ، موضع ائتلاف صدر درباره نخست وزیری الکاظمی و رأی اعتماد به الزرفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق ، موضع ائتلاف صدر درباره نخست وزیری الکاظمی و رأی اعتماد به الزرفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید